Lugnt!

Började dagen med spel på mobilen, frukost och sen en tur till Ica för lite veckohandling.

Väl hemma var det bara att packa in varor och försöka få tjejerna att hålla sams...de är extremt mycket i luven på varandra just nu. Måste vara någon period de är inne i för nu kan de inte ens vistas på samma gård!? *suck*
Men men...det är så det funkar med barn och det går över...någon gång...i framtiden! 😂 

Sen fick vi besök av Claes's syster, systerdotter med sambo och sonen. Jösses vilken liten godbit! ❤
3,5 månad och sååå goa runda kinder. Hade man känt dem bättre hade jag lätt lagt beslag på honom en stund för lite snosande! 😍
När de åkte, med mattan de kom för att "köpa" (snarare hämta), så fortsatte jag med maten. På menyn idag stod det Stekt falukorv, stuvade makaroner (snabbisar till maken), rårivna morötter och skivad gurka! *så jäkla gott*

Nu är vi alla mätta och belåtna. Diskmaskinen fylld och startad, bordet rengjort och bänkar likaså.
Så jag passade då på att surfa runt på nätet för att leta efter reservdelar till vår grill då brännarna har gett med sig. Tror ni inte då att det inte finns att köpa!? 😠
Pga problem med underleverantörer så finns de inte att köpa längre. Dock nåste jag säga att de var snuskigt dyra...hela 495kr/st. 😠
Så antingen måste vi vara utan...eller köpa ny grill!
Vad tror ni jag väljer? Vad tror ni jag vill välja? 

Ja ni...ny grill får det bli!
Så har kollat nätet lite och vi har väl tittat på denna:
Nu gäller det bara att disskutera ordentligt och sen ta ett beslut också...jag säger: "När åker vi!?" 😂
Nä då! Sån panik är det inte...inte direkt så att vi ska grilla idag liksom! 😉

Snart får jag nog besök för lite snabbfika. Sen vet jag inte hur man ska tillbringa resten av dagen...ska väl få flickorna att skriva i grattiskort och göra sig klara, lite senare, för kl 17 ska de vara nere hos Moa på kalas! 🎈🎉
Sen får det nog bli soffläge och film för mig. För idag är jag inte speciellt pigg! 😴

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback