Sitta...

...en stund är det enda jag tänker göra just nu!

Efter maten blev det att ta itu med disken och plocka ordning här hemma, medans jag fixade med det så damma maken vardagsrummet samt dammsög lägenheten.
Sen påbörjade jag en present till gårdens blivande 9 åring. 
Kan ni gissa vad det ska bli av detta? 😜



Mitt i mitt fixande kom Emilia hem och grät. Då hade hon ramlat när hon sprang, så knät var uppskrapat och byxorna trasiga. Får köpa ett par nya sådana byxor (om de finns kvar på H&M då hon älskar dem) någon dag när jag har ärenden i stan eller jobbar.
Men jag tvättade av och plåstrade om henne och sen var hon glad igen! 😍❤
Extra glad blev hon när hon fick hjälpa mig med presenten! 😆
När Juliette kom hem fick vi lite hjälp av henne och efter totalt 1,5 timme, massa pill, trasiga nagelband och ömma fingrar är den äntligen klar! 😃


☆Uppskattad vikt: 1,2kg☆

Nu ska det bara slås in också för man har ingen lust att ge en present med detta bruna, tråkiga utseende! 😂

Sista timmen har jag förberett det sista inför Juliettes tjejkväll, så jag har gjort vaniljkräm, vispat grädde och chokladfluff, plockat fram verktyg, kavlar och andra tillbehör samt fått hjälp av Juliette med att blanda saft.

Och nu sitter jag i soffan och vägrar resa mig på MINST 15min...sen måste jag nog resa mig för att flytta grillen (som fortfarande står mitt på hallgolvet) då jag ville ha bort den och monterad innan 16.30....meeeen....det lär inte hända! 😈
Sen får jag väl vara lite aktiv och beredd på att hjälpa tjejerna, med tips och råd, när de ska fylla, spackla och dekorera sina egna minitårtor.
Jag längtar tills dess! 
Ska bli så spännande och kul att titta på, se deras fantasi och sen få se samt fotografera de färdiga resultaten. 📷
Lovar att uppdatera er sen med bilder på detas kreationer! 😀

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback