Sköna maj...

...har vi alla hört någon gång. 

Dock känns den inte så skön när man kollar ut genom fönstret och ser att det är blött, grått och trist. 😕 
Men men...bara April tar slut så brukar det vända så nu ska ni se att det går åt rätt håll snart. 😉

Idag blev det en "rejäl" sovmorgon (för mig så att säga) då jag faktiskt inte vaknade förrän typ 7-tiden. 😃
Det känns rätt skönt faktiskt. Dock mindre skönt att jag glömde ta fram mat ur frysen innan jag la mig, så det får bli mat senare än tänkt idag. Men det löser sig säkert...kan alltid snabb tina i hett vatten eller steka det helfruset! 😂


Här hemma är det bara jag, maken och nu Juliette vakna. Så jag har tömt diskmaskinen och gjort makens norska deklaration. Den skulle visst vara gjord senast igår...*oops*
Krånglade lite först, så ville bara skita i det, men till slut så funkade det! 😃
Men men...så kan det vara. Bättre sent än inte alls. 😉

David kom hem igår. I tid. Och nykter! 👍👏😂
Så mina misstankar blev inte korrekta och det gör mig väldigt glad då jag var extra orolig med tanke på Valborg. 
Men han visade oss att han kan och jag är jätte stolt över det! ❤ 😍 😚 
Lite försenad...dock ytterst lite...men det berodde på att bussen var sen och han skrev det till mig så jag visste om det. Och det är helt okey och precis vad vi pratat om och gjort upp. Att höra av sig så man slipper oroa sig är ett måste och ett riktigt bra sätt att visa respekt! 😆❤😍

Nu ska jag bara njuta av denna lugna söndagsmorgon i väntan på att klockan ska bli tillräckligt för att väcka sönerna och fixa frukost åt oss.
Sen om 2-3 timmar kommer Claes med familj för fika...hoppas de vill ha tårta...och för att träffa David lite nu när han är hemma. 😁

I eftermiddag blir det väldigt lugnt. Ska se till att vi får mat i oss och sen funderar jag på att bara ta det lugnt med maken i soffan, glo på film eller serie, käka popcorn...och tårta...och bara njuta av att det är söndag, vilodag! 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback