Snart sängen!

Nu svider mina ögon rätt rejält och jag längtar efter sängen och massor av sömn, men mest av allt längtar jag efter att vakna utvilad!

Hade en trevlig kaffedejt förut med prat om träning, gym och allmänt snack! ❤ 

Efter det blev det att göra klart läxläsning med liten och kvällsbestyr för att få henne i säng. Hänga massa tvätt och köra igång den sista maskinen för idag innan det blev ett snabbt samtal med älsklingen....och ett till lite senare...då han glömde berätta en sak. 😉

Så...han sökte ett jobb för ca 2 månader sen, de hörde av sig för ca 2 veckor sen och visade intresse....men inte hört något mer. 

Sen hade en bekant ev jobb åt honom...men där verkar det saknas någon licens.

Och sen kom grannen med ett tidningsurklipp och det jobbet skickade han en intresseanmälan på i söndags innan han drog...de ringde imorse så där ska han på intervju på torsdag!

Sen hittade jag ett jobb utanför Göteborg...som han mailade på igår eftermiddag. Sen dess har de mailat ett par gånger samt ringt honom idag och var villiga att anställa honom på stående fot över telefon...dock så ska han på den här intervjun på torsdag så han sa att han inte kan lämna svar ASAP utan att prata med mig och han kan heller inte åka dit för att skriva papper då han just nu är på jobb...sååååå...planen ser nu ut så här...han kommer hem imorgon...åker på intervjun här i stan på torsdag och direkt efter den ringer han mig och vi beslutar vad han ska lämna för svar till de i Göteborg! 😂
Inte lätt när man är eftersökt och får allt på en gång! Uppenbarligen så släpper det rejält när det väl släpper. 😉
Oavsett vad så hoppas jag på det bästa för vår familj och för min älskling. 👍

Efter dessa samtal blev det en dusch för min del och jag kan säga att den var gudomlig. 

Önskar dock den hjälpte min rygg lite mer. För fy helskotta vad ont jag har i ryggen och en massage skulle vara guld värd då den är välbehövlig just nu. Men...det går inte. Maken är borta (och vill ändå inte be honom då han tycker det är "äckligt" pga alla svullnader) och jag jobbar imorgon så lär inte kunna ta en tid på massagestället heller då Emilia inte har fritids (om hon inte har idrottsskola då) och sen har de match mm under eftermiddagen så det finns nog inte tid till det heller....

...vet inte om jag tycker det är värt att lägga pengar på det just nu heller då det varit alldeles, alldeles, alldeles för mycket utgifter ett tag med bildelar, trasig grill, avslutningskläder och presenter, kläder till bal, andra födelsedagspresenter och "kalasgrejor". Någonstans behöver man nog dra en gräns. Speciellt med den kommande avslutningen, släktmiddag, klassresa, stokholmsresa för dottern, 35+35års fest, Emilias försenade barnkalas, putte i parken festande samt vår kommande bröllopsdag.
Sen har man ju allt annat som de vanliga utgifterna och sånt tråk! 😧


Kom precis på att min älskade Guddotter har namnsdag idag! Grattis till sig finaste lilla Rebecca på din namnsdag! Gudmor älskar dig så fruktansvärt mycket och jag kommer ALLTID finnas här för dig! ❤

Och självklart ett stort grattis till ALLA där ute som har namnsdag idag! 🎈

Nä!
Sonen är hemma från skate åkningen och flickorna ligger så jag ska fixa något gott att knapra på och sen krypa ner i sängen.
Imorgon blir det jobb för mig och skola för liten. De två stora har studiedag så de får allt roa sig själva ett par timmar här hemma! ❤

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback