Veckans matsedel!

ÄNTLIGEN är jag klar med den kommande veckans matsedel och därmed även inköpslistan till den! Det tog en jäkla tid och mycket tankar, energi och letande bland recept för att hitta något nytt, eller gammalt och bortglömt. 😉

Med tanke på listan så har jag förvarnat maken om att vår veckohandling imorgon är...mycket ...med hans mått! 😂
Och värst av allt är att jag garanterat glömt att skriva upp någonting och sen tillkommer det ALLTID något extra när man går genom butiken...tur man har i alla fall lite storköpsrabatt! 😂

Så...hur ser matsedeln ut då? Jo...så här:

Veckans Matsedel

Fre   20/5: Grilla eller pölse med bröd
Lör   21/5: Jullan's fisklåda med potatis
                   Rivna morötter
Sön  22/5: Biff, potatis & löksås
                   Tomat & gurka
Mån 23/5: Färska köttbullar i het pestosås
                   Strimlad morot & zicchini 
Tis   24/5: Korvstroganoff & ris
                   Sallad
Ons 25/5: Pannkakor med sylt
Tor  26/5: Pasta, vitlöksfilé m. örter i lergryta
                   Purjolök och grönsallad
Fre  27/5: Kycklingtagliatelle, fetaost & rödlök
                   Färsk bladspenat
Lör  28/5: 70års middag hos svärmor
Sön 29/5: Fish"N"Chips & remouladsås
                   Morot & gurkstavar med salladsdipp


Jupp! Där har ni den! Ska bli spännande och roligt att laga i alla fall något som man inte lagar flera gånger i månaden! 😉
Men nu måste jag nog äta något då magen knorrar rejält! Sen måste jag natta lilltjejen så hon får ordentligt med sömn inför veckans sista skoldag imorgon.

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback