Nästan en...

...hel vecka till har gått. Det här med att hålla bloggen uppdaterad verkar inte vara min starka sida just nu. Men men...jag kommer tillbaka till mina gamla spår så småningom....när lusten infinner sig.

Oavsett har det gått i ett denna veckan, med en hel del tvättande här hemma, putsande av fönster, byte av gardiner och fått upp adventsbelysningarna. Har även börjat julstäda på toaletter mm...så småningom är hela lägenheten julstädad. 😉

Utöver detta har veckan även bestått av påbörjad bakning till den kommande födelsedagen, planering, samtal, promenader (varje dag), matsedel, inköpslistor, julklappsinköp, ärenden, födelsedags-firande-saker, presentinslagning, rensning, fikastunder med Malin, veckohandling, pysslande, fixande med barnens överraskningskalender och en hel del annat plock som jag inte ens kommer ihåg. 😂

Sen har det självklart varit det vanliga så som mat, disk, sopor och hålla rent i köket. Och så en hel del dammsugning....dras ju in såååå mycket damm och skit från förrådet när man springer fram och tillbaka med julsaker mm. 😥😧

Veckans matsedel har hittills bestått av:

Måndag: stekt kyckling med pasta och aioli blandat med cayennepeppar.

Tisdag: kyckiingwok med äggnudlar.

Onsdag: köttfärs och baconsås med pasta.

Torsdag: enkel köttgryta med ris.

Fredag: blodpudding med lingonsylt.

Här om dagen när jag var ute på en av mina powerwalks så fick jag en helt ny pokémon. Tydligen är den ny i Karlstad och inte lätt att få då den kommer utan vetenskap. Men jag hoppas jag får ihop fler så man kan uppgradera den och sen kunna testa den i ett gym. 😉

Så ja...mycket mer än detta har inte hunnits med under måndag till fredag eftermiddag. Men det kanske räcker då det ändå har gått i ett med det jag gjort. 😜

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback