Ingen ändring...

Ja jag vet, är väldigt dålig på att skriva men så kan det vara när "livet" har sina motgångar. 😉
Torsdagen blev väldigt lång. Emilia hade hög feber så fort alvedonen gick ut kroppen. Dock badade hon bara en gång! *chockad*, och hon åt i alla fall. På menyn denna dag stod det kokkorv med bröd. Lätt att göra och lätt för sjuka barn att äta.
Framemot eftermiddagen var jag helt slut, men trots detta fick det bli en redig kvällpromenad när maken kom hem från jobbet.
Härligt mörkt, extremt fin himmel och lagom kallt. Så blev i alla fall en promenad på ca 1,5 timme.

Var gött att få komma ut och "ventilera" en liten stund.
När jag kom hem blev det att natta barn och ta en varm dusch innan kvällsmat och sängen. 😴

Fredagen mådde Emilia inget bättre så fick skippa den hederliga långpromenaden till Välsviken och istället laga mat tillsammans. Lövbiffgryta med ris!

Sen invänta maken och sonen. När de kom hem fick maken äta och sonen vara barnvakt medans vi åkte till Juliettes skola för utvecklingssamtal och sen välsviken för en veckohandling.
När vi kom hem mådde Emilia si sådär, Theodor mådde inget vidare han heller. Så ja...nu har man två febriga och sjuka "barn" här hemma. ❤

Så in med varorna och få i sonen alvedon och lägga honom för vila. Han sov större delen av kvällen. *stackaren*

Fredagsmys hoppade vi denna gången då Emilia var för trött och hade ont i huvudet. Juliette gick till en kompis och Theodor sov. Så istället blev det mys för oss vuxna, men vi somnade, och Emilia fick ostbollar med sig ner i sitt rum för att kolla på film och vila. ❤

Lördagen mådde de bägge mycket sämre. Så Juliette fick hjälpa Theodor att sortera hans reklam också. Så då var jag snäll och delade ut hennes under tiden. Förra helgen var det ju Theodor som fick sortera hennes och även då hjälpte jag till att dela ut. ❤

När jag kom hem hade Emilia däckat av febern. Min stackars lilla tjej. ❤

Utöver detta lagade jag bara mat. Stuvade makaroner (till vissa), snabbmakaroner (till andra) med stekt falukorv.

Sen gick Juliette till sin kompis för övernattning och Emilia kämpade med att städa sitt rum för att få pengar så hon kunde köpa godis. När det var klart körde maken alla ungar till Ica. 🍭🍬🍫

Sen kom söndagen. Maken jobbade extra då de behövde folk. Jag själv var hemma med mina sjuklingar och vi började dagen med varma minibaguetter till frukost i soffan till en film. Emilia valde Big Hero 6. 😆

När filmen var slut så pysslade hon lite på sitt rum medans jag förberedde dagens lunch. Åter igen ett nytt recept. 😉
Köttfärssoppa med nygräddade ciabatta! 😆

Emilia tyckte inte om maten. Theodor tyckte si så där. Jag, maken och Juliette tyckte det var okey. Dock alldeles för torr för att vara en soppa. Så tror man får justera vätskan en del. 😕

Sen blev det rätt lugnt här hemma med tv, disk, sopor och plockande.
Börjar dock bli väldigt uttråkad och känner mig fruktansvärt ensam. Så måste erkänna att jag längtar tills alla barnen är friska så man kan umgås med vuxna människor igen! 😜

Vid middagstid kom Juliette och maken hem. Maken käkade då mat och Juliette gick ut med Theodors reklam, då han fortfarande mår för dåligt för att orka detta själv.
Emilia ville se film...ännu en gång Big Hero 6. Behöver nog inte berätta att vi ÄLSKAR den filmen! 😂

Sen kvällsmat och natta liten. Spela på mobilen i väntan på att själv kunna gå och lägga sig. Vid 21.30 låg jag i sängen och kände mig helt färdig. 😴

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback