Död? Nästan...

Den här dagen blev precis så "illa" som jag förväntade mig.

Tog mig i kragen och pratade med chefen angående mina lönespecifikationer, har pratat om det förut, men valde att ta upp det igen.
Och måste verkligen ge honom en stor eloge för att vara så förstående och hjälpsam, som ny på arbetsmarknaden så kan jag inte speciellt mycket men han tog reda på allting och kollade upp alla mina frågor tillsammans med mig och jag fick rätt! 😆
Känner mig så stolt då jag lyckades och extra stolt då jag t.om får tillbaka pengar de redan dragit. Plus ett avtal om att inget mer ska dras. *klappar mig själv på axeln*

För övrigt så gick jobbdagen bra, blev att jobba "över" 20min, men då blev jag helt klar med två våningar själv. Vilket känns riktigt bra! 😀

På min lunchrast tog jag en kort och lugn promenad runt centrum medans jag åt en korv, och tog lite pokéstops när man ändå knatade runt.

Gick då förbi en rejäl folksamling. Många såg skärrade ut och det var rejäla disskutioner om vad man skulle göra. Nufiken om vad allt ståhej handlade om kikade jag över axeln på folk när jag fick förbi....2 halvdöda fåglar som var ihoptrasslade fick mängder med folk att stanna, samlas och disskutera om man ska ta död på dem eller inte!?

Jag valde att strunta i det och bara fortsätta gå. Min lunchrast drog sig ändå mot sitt slut så lika bra att fortsätta jobba. 😉

Efter jobbet fick det bli ett besök hos optikern, då Juliette ringde från skolan och berättade att skolskötersan tyckte hon såg lite väl dåligt på nära håll och ville vi skulle kolla upp ifall hon behöver läsglasögon, för att boka tid för en synundersökning.

Sen fick det bli bussen raka spåret hem, äta mellanmål och sen inta soffläge!
Klantig som jag är så stukade jag foten i helgen, och dagens arbete gjorde inte saken bättre då jag har avårt att stödja fullt normalt på högerfoten så har jag gått snett för att lägga mer tyngd på vänster.
Sen denna hållning i kombination med städjobbet så är ryggen sned, axlar och nacke sneda och de gör därmed mer ont än någonsin. På köpet har jag svinont i vänster höft...så det underlättar inte att hålla en bra ställning när jag sitter och står. 😢

Så med tanke på hur man mår i kroppen och ska jobba imorgon samt onsdag så är det soffläge större delen av kvällen för min del. Så passar på att kolla massa avsnitt på datorn för att ha något att göra i alla fall. 😂

Såå..ja det var min dag. En cinst som gör mig stolt och en slutkörd kropp som gör mig mindre stolt. Men banne den som ger sig!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback