Härlig dag!

Började dagen med en lugn morgon. Lite fixande med disk och sopor samt små städande och självklart färdigställa veckans inköpslista.
Sen kom mamma för att köra mig till Ica så jag kunde veckohandla.

Och vill ni veta någpt komiskt?
I onsdags tänkte jag: "Vilken tur att jag fyller på en torsdag och har fikat samma dag så jag får plats med tårtorna i kylen UTAN några problem, för en gångs skull!"

På väg hem från Ica, när jag började tänka på denna "enorma" handling jag precis hade gjort så kom jag på:
"Jävlar! Har ju fortfarande lika många tårtfat kvar i kylen! Hur sjutton ska jag få plats med allting???"

Skrattretande och irriterande på samma gång, MEN jag löste det även denna gången! 😂

Allt fick plats och jag är nöjd över mig själv och mina kunskaper att packa bra! 😂😉😜

Strax efter att vi kom hem från Ica kom Juliette hem från skolan. Stackars sessan min. Hon hostar och hostar och ingenting verkar hjälpa.
Får ge henne helgen och har det inte blivit bättre då får jag nog lov att ringa läkaren på måndag för att kolla upp henne. ❤

Då hon kom hem före lunch fick hon välja på min mat eller potatisbullar, jag själv kan alltid äta rester av smörgåstårtan...hon valde...köttbullar och makaroner...igen. *urk* 😂
Så jag fixar det till henne och sen när hon hade fått sin mat fixade jag iordning min. På menyn för min del idag stod det ost & skinksås med tagliatelle. *mycket godare*

Just ja!
Hittade en fin kruka på Ica till liljorna jag fick av alla underbara grannar igår!
Bäst av allt är att den faktiskt inte kostade mer än 39.90...trodde den skulle vara dubbelt så dyr.
Den passar jätte bra och jag gillar den skarpt!

Efter det fick det bli att packa upp mina fina lampor jag fick av Malin igår. Och jäklar vad jag rumsterade och flyttade om innan jag blev nöjd. Insåg till sist att de är snyggast i vardagsrummet!
Visst, de var tänkta till sovrummet så jag skulle kunna läsa på kvällarna MEN de gav inte riktigt så starkt ljus att det går men ändå så starkt ljus att myskänslan i sovrummet försvann.
Men i vardagsrummet är de klockrena! Sååå läckert! *love it*

Efter detta kom äntligen ElleBelle med sin kille och lilla baby, Aron! ❤
Var sååå underbart att se henne igen och få kramas med henne. Saknar henne fruktansvärt mycket!
Våra härliga kaffedejter, vinkvällar och allt annat knäppt vi haft för oss genom åren.

Men idag fick jag kramas ordentligt med henne och så fick jag såååå fina blommor! Tack snälla fina du! ❤

Och medans de åt tårta mm så passade jag på att snosa MASSOR med bebis! Åh det var sååå gärligt och mysigt! Hade lätt kunnat rymma med honom! ❤ 😍

Och nu har de åkt och jag hoppas verkligen vi ses snart igen! ❤
Så försöker peta i mig lite smörgåstårta, valde ju att snosa bebis istället förut (plus att jag behöver äta något), samtidigt som jag precis fick hem BeccaBus för några timmars barnpassning! *underbart*

Jupp! Det är min dag hittills. Nu äta klart min smörgåstårta för att sen gosa med min "bebis" innan det får bli att ta fredagskväll!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback