Trött och seg...

...var jag rejält igår. Hade egentligen inte ork för någonting men trots detta så tog jag mig i kragen och gjorde mina "måsten" i alla fall.

Började dagen med kaffe och måla i min nya bok. Går sakta framåt, pilligt är det, men ack så roligt! 😀

Sen fick jag besök, en väldigt snabb visit, men trevligt ändå.
Hon fick tårta och kaffe och jag fick så fina presenter. TACK snälla du! Du hade verkligen inte behövt ge mig någonting. ❤
Är bara glad att jag får hjälp med att äta upp alla tårtrester. 😂

Sen fick det bli att fixa med disk och sopor, måla lite mer innan jag började med maten. På menyn stod det indiskt. Denna gången en röd currygryta med kyckling som serverades med äggnudlar. Lagom starkt och jösses vad gott!
Lördagen till ära fick det bli några nävar med cashewnötter i också! 😉

Sen blev det mer disk och skänka bort större delen av kvarvarande tårtbitar. Så Tine med familj fick all smörgåstårta som var kvar. Typ 1/5 del, men räcker lätt åt deras familj.
Sen fick Theodor springa över till Micke och Berit med resten av chokladtårtan samt det mesta av "prinsesstårtan", såååå skönt att bli av med det utan att behöva slänga. För jag själv är såååå trött på tårta just nu och kommer behöva träna konstant en vecka efter de sista dagarnas sötsaksintag. 😩😥😭

Sen kom mamma på fika och efter det drog barnen ut med sin reklam och jag själv bänkade mig i soffan med film och tv...tills jag däckade i väntan på att maken skulle komma hem. Han fick jobba över...tills de blev klara så 01.00 inatt slutade han. Så en arbetsdag på 18 timmar. Lider så med honom! ❤

Extra mycket lider jag med honom då vi (läs Emilia) råkade väcka honom redan vid 7 nu på morgonen. 😕
Hon kom upp till mig och berättade att hon hade en spindel i sitt rum...så stor som hela 5-7cm med benen.
Jag trodde henne inte, men då hon vägrade gå ner igen pga den så var jag ju tvungen att kolla.
FY FAN! Det skulle jag INTE ha gjort! Så jäkla äcklig, och stor. Men kände att jag vill inte lämna den så vi sen inte vet var den tar vägen...så med tårarna rinnandes, hjärtat rusar och händerna skakar så mosade jag den. Vid det laget grät jag rejält...maken hade kommit upp pch tog över...så jag slapp ta hand om den döda kroppen. 😵😲😱

Och denna morgonen började så INNAN jag ens hade vaknat ordentligt. *suck*
Kan ju tillägga att nerverna låg utanför kroppen och det tog en stund innan jag hade slutat skaka. 😕

Men men...bara att försöka skaka av sig den känslan och göra sig iordning för idag står det BIO med tjejerna på schemat! ❤

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback