Lugna dagar.

I söndags valde jag en promenad istället för att vänta på disken. Dock blev det bara 30mim då det sen var dags att knalla hem för att hjälpa sonen sälja son datorskärm.

Men det var okey. 30min räcker och det var riktigt behagligt ute och väldigt fint att gå medans solen fortfarande är uppe, det händer inte alltför ofta numera. 😂

Sen blev det ut med skärmen, ta disken och städa undan i köket. 

Resten av kvällen blev lugn med att kolla reklamen och påbörja veckans inköpslistor och självklart den dagliga sagostunden med Emilia. 😍

Igår hände det inte heller speciellt mycket. Försov mig så jag inte vaknade tillräckligt av klockan (så stängde av och sov vidare), men trots att jag inte var uppe och fått upp barnen förrän 6.50 så var vi redo för Selmas Saga 7.15. 😁

De gick till skolan och jag själv gjorde mig iordning, plockade lite och slängde på rejält med kaffe för min dejt med fina Hanna. Tack snälla för besöket och de många timmarna av prat. Var alldeles för länge sen så detta får vi göra om snart! 💕

Sen blev att fixa lunch, pytt i panna emd stekt ägg och rödbetor. Fixa matlåda till maken och så sälja mer saker åt sonen. Sen kom typ Emilia hem från skolan. 
Medans hon lekte med en kompis så fixade jag med att måla konturerna av en sjöjungfrufena åt grannarna. De skulle ha för att ge bort i julklapp till deras dotter. 

Eftermiddagen var redan här och det började mörkna ute och då Juliette hade kommit hem frågade jag om hon kunde vara barnvakt så jag fick gå till Konsum för att köpa mjölk och bröd. Sagt och gjort! 

När jag kom hem gick jag över till grannarna för att leverera fenan och sen gjorde jag en omgång till med julköttbullar...tur jag fryser in dem snabbt annars skulle barnen äta upp allihopa för mig. 😂

Sen fick det bli en powerwalk på ca 30min och när den var gjord en sväng förbi konsum på hemvägen för att köpa nudlar åt maken till kvällsmat. 

Resten av kvällen blev typ en repris av gårdagen. Kolla sista reklamen och skriva klart inköpslistorna för denna veckan. Lika bra att jag är noga så man inte glömmer något till den efterlängtade julaftonen! 😀

Sen sängen, kvällsmat och Criminal Minds! 😊

Och nu sitter jag med mitt kaffe, vaknade i tid idag, och snart är det dags att väcka flickorna för en ny skoldag. 
Jag själv ska ta en promenad till svärmor sen för att få hjälp att fixa med papper. Jag ska även ringa försäkringskassan för att få hjälp att fylla i det sista. Sen blir det att köpa frimärke, ladda alla busskort inför lovet, posta alla papper för att den ta en tur till stan för de allra sista julinköpen! 
Sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda mig. Er önskar jag en underbar dag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback