Äntligen vår!

Ja nu är äntligen våren här och det känns helt underbart. I går eftermiddag satt jag ute på altanen och pratade med en av våra grannar medans barnen lekte. På förmiddagen var jag ner till stan med lilla Emilia och så hälsade vi på dagis nån timma. Jag hann även gräva upp en ful gammal buske och plantera undan lite och kratta baksidan och sopa. Så nu har man framsidan kvar och det sista med planteringen...men allt kommer så småningom. :D

Just nu är barnen i skolan och Emilia på dagis så själv ska jag fixa och dola lite i trädgården för att sen små städa lite innan det är dags att hämta alla barn! Egentligen skulle jag behöva sova lite eftersom lilltjejen fått tillbaka den där förbannade hostan igen och sover dåligt på nätterna, men känner att jag inte riktigt har tid till att göra det. Så jag får hoppas att man får bättre sömn någon dag eftersom gubben antagligen inte kommer hem förrän på fredag eftermiddag den här gången! :(
Men nu ska jag nog ta och ge mig och göra lite nytta och se om man kanske kan få hjälp med att färga håret någon dag med...mycket klarar jag men jag har aldrig klarat av att färga håret på mig själv :(
Jag önskar jag kunde det, men men....tur man har sjyssta kompisar som gärna ställer upp :D
Hoppas ni alla får en underbar dag i det fina vädret!
Ciao

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback