Snart är "vardagen" tillbaka!

Idag har det varit en rätt lugn dag med massor av utelek med barnen, matlagning och handling.

Under eftermiddagen tog jag en fika med en av grannarna, det var lika trevlig som vanligt. :D
Mest under dagen har tankarna fått vandrat runt och man har planerat en massa i huvudet. Jag vill verkligen ha vår nu känner jag. Vi skyndar på det hela lite genom att skyffla bort snö från rabatten för nästa helg ska vi köpa virke mm så jag kan bygga mina egna planteringslådor. # st med måtten (h*b*l) 40*50*100 sen ska vi även ta och rensa ur den gamla rabatten och köpa blommor, jord, dekorationsstenar, bark, täcknät, presenningar samt lite vanliga stenplattor. Sen är det bara att börja bygga och göra iordning på baksidan. Ska bli intressant och jag längtar jätte mycket...speciellt efter det färdiga resultatet. Ska även inhandla lite bamburullgardiner, stolsdynor, krukor och "rabattkant".
Gud vad jag längtar efter att få sätta igång. Så under veckans långa väntan ska jag gå igenom det som finns i rabatten samt kolla runt på nätet efter det vi ska ha och kolla priser. Sen blir det att skriva en lista över det vi ska ha och avgöra vilket vi ska köpa nu i april och vilket vi ska köpa i maj. För sen ska det fasiken vara klart så man kan börja njuta av allt det fina. :D
Nu blir det nog att ta kvällen och börja planera lite inför veckan, har en del att göra eftersom barnen nu har sitt efterlängtade påsklov, så lite aktiviteter mm måste jag komma på....och då gärna sånt som passar dem alla så ingen behöver ha långtråkigt. En dag blir det lekträff hemma och en dag blir det en tur till biblioteket i alla fall. Sen vet jag inte vad jag ska hitta på. Kom gärna med förslag... (självklart blir det en heldel utelek med detta underbara vårväder)
Nä ni, nu ska jag ta och ge mig för att gå igenom lite bilder så jag kommer lite mer framåt med att få upp några sådana här på bloggen. Men ni får ha en underbar kväll och ta hand om er!
Ciao

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback