1:a luciatåget avklarat!


Ja då var det första luciatåget avklarat! Fasiken vad kallt det blev, det var så kallt att min mobil låste sig så fick bara en bild med den, och då är den inte ens bra!
Men tänkte att jag lägger upp den här och så får jag fixa med bilderna från den vanliga kameran sen ikväll eller imorgon och lägga upp lite bättre bilder!
Jag hoppas verkligen att ni står ut tills dess! =)
Emilia tyckte det var jätte kallt ute, trots dubbla tröjor, byxor samt fleecekläder under vinterkläderna! *stackars liten*
Hon tyckte det var så kallt så hon grinade hela vägen hem, så jag fick "muta" henne för att hon skulle sluta gråta! Så jag lovade henne en mugg med varm obo'y innan dagis....detta gjorde dock att vi kom försent dit men det var det värt då hon var glad, slutade gråta och fick upp värmen i kroppen innan vi gick till dagis! =D
Och så fick hon självklart en av sina dekorerade pepparkakor som en bonus då vi inte hann fika på skolan!
*älskade lilla barn*
När jag kom hem så ropade grannen på mig och frågade om jag ville ha kaffe...egentligen kanske jag inte har tid men kände att det vore jävligt gött då jag var stelfrusen ändå in till skelettet, så tackade ja och såg fram emot en varm kopp kaffe! *smarrigt*
Blev kvar hos dem i nästan 1,5 timme, men det var gött, både trevligt och värmande! *Tack!*
Nu blir det att skriva klart här för att sen gå ner i förrådet och "dyka" ner i kartonger för att få fram de sista julklapparna för inslagning och sen även leta fram "strömbrytarna" som vi ska sätta i ungarnas tv apparater då de inte stänger av när vi säger till dem. På det här viset kan vi bryta strömmen tills vi tycker att de får titta igen...eller spela! *moahahahahahaha*
Sen när jag gjort det blir det väl att försöka hinna fixa ordning lite här hemma och plocka undan innan det är dags att hämta lilltjejen på dagis för att göra henne klar till luciatåget hon ska gå i eftermiddag!
.
Lika bra att sluta skriva nu så jag kommer igång någon gång! Annars kommer jag väl aldrig hinna klart! Det tar ju lite längre tid då nacken fortfarande värker och ömmar samt att jag SJÄLVKLART var "tvungen" att trampa snett i snödjupet på skolan så fotvristen ömmar och känns svullen! Tänk vad skönt om allt kunde vara super en hel dag!!! =)
Jaja....måste dra...så ha det gött och njut av alla fina luciatåg och ha en riktigt mysig lucia!

CIAO!!!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback