2 dagar kvar...


Julen närmar sig verkligen med stormsteg och jag kämpar hårt med att inte visa barnen hur tråkigt jag tycker det är i år. =(
Jag hittar inte julkänslan och det är jätte trist då julen är den absolut bästa högtiden på hela året och jag verkligen älskar julen!
Så för mig att inte ha någon julkänsla är så ovanligt att man blir knäpp. Men jag gör det som ska göras och jag kämpar på och ler när barnen pratar om hur underbart det är att julen snart är här, och varje kväll när jag lägger mig så hoppas jag att jag ska få tillbaka julkänslan när jag vaknar! *inget händer*
Men hoppet finns kvar och jag ger inte upp i första taget så nu hoppas jag nog mer på att jag vaknar på julafton med ett leende på läpparna och tänker: "Äntligen är julen här!" *hoppas, hoppas*
.
Nu ska jag ta itu med dagens sysslor och se till att jag inte halkar efter då jag fortfarande har en hel del kvar att göra...
Och på dagens schema står:
  • Koka knäck
  • Koka kola
  • Baka mjuk sockerkaka
  • Rengöra duschen
  • Skriva i syssloschemat
  • Baka något till eftermiddagens fika
  • Gå ut med sopor
  • Hämta lillan på dagis
  • Slå in de sista julklapparna
  • Ta fram all mat ur frysen som ska förberedas imorgon
  • Dra isär köksbordet för rengöring och ilägg av en extra skiva till
  • Fika med S & M med barn
  • Hänga ut mattor på vädring
  • Rengöra tv rutor och data skärmar samt mitt tangentbord
  • Diska
  • Gå ut med sopor
  • Handla
  • Plocka undan lite
  • Försöka laga adventsstaken i köksfönstret
  • Fixa mellanmål till barnen
  • Laga mat
  • Dammsuga köket
Så ser min dag ut idag, så en hel del att göra och det mesta ska vara klart innan jag ska hämta lillan på dagis och resten innan kl 15.
Så jag känner att det nog är dags att avsluta här och sätta lite fart istället..... =)
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback