Avsked på dagis & hårfärgning!


Dagen har varit super lugn då David varit hemma ännu en dag från skolan med lite magvärk. Så vi har spenderat den med att titta på Arkiv X avsnitt och ätit onyttig hämtmat! *gott som fan*
Sen var han super gullig och lämnade sin lilla syster på dagis då jag kom hem så sent inatt från underbaraste Elle och så märkte han att jag var jätte trött då jag slumrade till hela tiden så när klockan var halv två så frågar han försiktigt:
"Ska jag hämta Emilia på dagis åt dig så du kan vila en liten stund till, om du vill?"
Gulliga underbara stora son! Gud vad omtänksam han är och jag älskar honom så himla mycket!
Och det är så skönt att han har lugnat ner sig så mycket och jag kan lova att jag njuter av det då han närmar sig tonåren med stormsteg och jag misstänker att lugnet är som bortblåst när en ny trotsperioder kickar in! :P
Men David! JAG ÄLSKAR DIG!! Och tack för att du både lämnade och hämtade din syster idag på dagis! Det var riktigt skönt att slappa i myskläder nästan hela dagen så gissa om jag uppskattade din snällhet enormt mycket! *love*
När älsklingen kom hem från jobbet så klädde vi på oss ytterkläder och åkte till barnens gamla dagis då vi hört att en av fröknarna där går i pension nu till jul!
Och eftersom vi har haft henne till alla fyra barnen så kände vi att vi ville ge henne en avskedspresent och säga tack och hej då! Speciellt för Juliettes skull då deras kontakt var väldigt sammansvetsad och det verkade som om de delade ett speciellt band som påminner om en mormor och hennes barnbarn! *supergulligt*
Så jag hade gjort en tavla till henne med kort på barnen i ungefär de åldrarna som de började på den avdelningen och skrev en liten hälsning! Och så självklart köpte vi lite blommor då nästan alla kvinnor blir glada för blommor! =)
Hon blev så rörd att hon fick kämpa för att hålla tårarna tillbaka då hon jobbade! *rörd blev man*
Det var kul att hon blev så himla glad för presenterna och att hon var så tacksam och glad för vårt besök! Då blir det så mycket roligare att ge!
Och så tyckte hon det var väldigt kul att sitta och prata lite och få en snabb uppdatering om hur det är med barnen nu och vad de gör...och under tiden passade barnen på att leka i borgen som de har haft väldigt länge...och Emilia lekte med sina gamla kompisar....då hon bytte för bara ett halvår sen pga avståndet!
Så det enda jag kan säga nu är:
"TACK Eliza! För alla år du tagit hand om våra barn och vårdat dem! Du kommer bli saknad och ihågkommen för alltid! Och du kommer alltid ha en speciell plats i våra hjärtan!"
*Tavlan jag gjorde*
*Några lekbilder på barnen som David var gullig och tog*
.
Tyvärr blev vi inte där så länge då vi hade bokat upp oss för besök med Claes och mamma....då resten av eftermiddagen skulle bestå av hårfärgning av David....var super kul då det slutade med att vi var tre stycken som färgade håret! *hehe*
Så man kan lätt säga att det märks att vi är en familj som inte liknar alla andra och att vi är stolta över det med!
Speciellt om man har i åtanken var Theodor gjorde med sitt hår i förrgår! :P
Ska jag avslöja vilka tycker ni?
Eller jag kanske ska vara elak och låta er fundera och fundera istället....tills ni träffar oss ute och ser det själva?
Nä...det är nog lite taskigt!
Speciellt när man tänker på att det kanske finns en del som läser min blogg trots att de inte känner mig eller så kanske det är såna personer som man känner till men inte umgås med....så jag ska vara snäll och berätta för er!
De som färgade håret var då David...........
........Andreas.................och så.............JAG! =) *hihihi*
Och självklart har jag lite bilder på detta med som jag kommer slänga in åt er! =)
*Davids färdiga resultat-Rose Red slingor*
*Banjogatans egna EMINEM-enligt grannen*
Andreas egna kommentar om den färdiga blekningen blev:
"Jävlar vad skumt! Skriker ju Kalles Kaviar!"
*Hahahaha*
*Andreas med hela håret i Rose Red*
*Och så jag med mörkt, mörkt brunt i håret och blekning i luggen*
*Blå lila hårfärg i luggen*
*Och det färdiga resultatet på mig!*
Jaja....jag e trött och osminkad...vilket jag är för det mesta!!!*
.
*Så ett extra stoooort TACK till dig Claes för all hjällp med färgningen mm. Vi hade verkligen inte klarat det utan dig!
Och Tack mamma för ditt underbara besök idag....var jätte kul!
Älskar er båda och är så tacksam över att ni finns i mitt liv!!!*
.
Sen måste jag bara berätta! Efter Davids hår så blev det lite färg kvar i badkaret så Claes tänkte att vi fyller det lite så det lossnar, på det viset slipper vi kvarstående fläckar som vi nog får lov att ersätta vid en framtida flytt....så han började fylla detta och fortsatte sen med att färga och bleka hår till höger och vänster! *stackaren*
Sen när vi kommer in och ska kolla det så är det verkligen PÅ GRÄNSEN!!!
Hade vi inte gått in då så hade det svämmat över riktigt ordentligt i hela badrummet! *hahahaha*
Det såg så jävla kul ut att jag var tvungen att fotografera det....tyvärr syns det kanske lite dåligt med min mobilkamera, men kollar man riktigt noga så ser man att vattnet går precis till kanten! =)
Sen måste jag bara berätta en rolig sak till!!!
När vi skulle skölja ur mitt hår sista gången så såg jag färgat skum i avloppsbrunnen och jag började asgarva rent ut sagt....jag skrattade så jag kiknade och alla undrade vad det tog åt mig.
Så jag sa att jag behöver min kamera för skummet ser så kul ut...efter en stunds kollande så såg även Claes det jag såg! =)
Bilden är lite suddig men kollar man riktigt, riktigt noga så kanske ni ser detsamma som mig! *hahahaha, snacka om sjuk humor man har ibland!*
*Det ser ju ut som en snopp & pung!!!! HAHAHA*
Ja ni alla goa vänner! Det var nog allt jag hade för idag! Det blev en hel del text och även en massa bilder, så antagligen är det här inlägget väldigt långt!
Men ibland blir det nog så medan man andra dagar kanske inte har så mycket att skriva!
Jag önskar er alla en underbar onsdagskväll och jag hoppas ni alla får sova gott sen!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback