En dag kvar...


...eller ja knappt då nästan halva den här dagen har gått!
Men oavsett hur man räknar så är det julafton imorgon! =D
Nu under förmiddagen har jag haft rätt mycket att göra...men inte super mycket då mina snälla barn har varit jätte duktiga på att hjälpa till! *love my kids*
Jag började i alla fall dagen med att göra iordning Emilias julklappar till dagis fröknarna och sen göra henne klar för dagis.
*Julkorten jag gjorde igår kväll till julklapparna åt fröknarna*
*Insidan på korten-Emilias och mitt morgonpyssel....hon skrev sitt namn själv i allihopa*
*Sååå fint och sååå himla duktig*
*Julklapparna-godispåsar*
.
Sen när jag kom hem var det bara att börja med all julmat så nu är skinkan griljerad och skivad, pastej och sylta är skivad, gratängen är förberedd (vi äter inte Jansons), kokpotatisen står redo i kylen, prinskorvarna är klippta, ris a la maltan är klar!
Jag måste säga att barnen kämpade på riktigt bra med att skala potatis då de skalade nästan 5kg och för första julen på i alla fall 10 år behövde jag INTE skala EN ENDA potatis! *superlyx*
.
Så nu när allt är klart sitter vi mest och funderar på om vi ska hämta hem lillan från dagis då jag känner att jag hellre har henne hemma just nu. Och så längtar jag lite efter att få sätta mig och rulla köttbullar med henne...det lär nog ta sin lilla tid! (Mycket köttfärs, litet barn) =P
Snart ska älsklingen även åka till tågstationen för att hämta sin mamma och senare ska vi väl även försöka fixa lite mat, dammsuga och skura samt se till att alla barnen duschar ordentligt! =)
Antar att jag ska göra små flätor i flickornas hår...Juliette vill alltid ha det natten innan jul och risken är nog stor att lillan hakar på hon med! =D
Sen när allt det är klart ska jag ta en dusch och sen ska hela familjen bänka sig i soffan för att se julfilmer så här dagen innan....är nog lite av en egen tradition vi har.... =P
Och resten av planerna för sen kvällen blir att få barnen i säng för att kunna slå in de sista julklapparna och få fram alla under granen och sen hade jag tänkt att försöka få mig själv lite "julfin" med att fixa till mina ömmande fötter och trasiga naglar (varit ett par hårda dager för dem)!! =D
Sen blir det sova...förhoppningsvis några timmar innan barnen "hoppar" upp ur sängarna av nyfikenhet och glädje över att det ÄNTLIGEN är julafton! *längtar*
Ska bli kul att se vad de tycker om sina julklappar och ska bli lite kul att se om någon av ungarna kommer in och "hoppas" på oss, som de gör i filmer, ont det måste göra men samtidigt verkar det liiiite kul! :D
Nu ska jag ge mig och göra något vettigt med tiden som återstår!
Men jag önskar er alla en helt underbar dag med alla julförberedelserna och jag hoppas verkligen ni passar på att njuta av kvällen och umgås med familj och vänner!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback