Pepparkaksbak!


Nu har vi bakat pepparkakor med barnen, eller snarare så att de har bakat under uppsikt och med en hjälpande hand vid behov! =) *börjar bli såå stora ju*
De jobbade på snabbt och flitigt...så det tog slut nästan lite för snabbt! Men men, det kanske är lika bra då barn ofta har en tendens att bli rastlösa om allting tar alldeles för lång tid och blir för enformigt! =)
Vi har också dekorerat alla bakade pepparkakor med kristyr....de blev så fina så och jag verkligen längtar till julafton då vi ska avnjuta dem! Fast vem vet....vi kanske tjuvstartar och tar ett...eller några....smakprov redan på lucia då det blev fler än vad jag hade räknat med!
Kan det bero på att barnen inte åt så mycket deg utan för en gångs skull bakade tills det inte gick fler mått på degen och SEN åt det som var kvar!? *hahaha*
Jag älskar mina ungar och det har varit super trevligt och mysigt nu under eftermiddagen! *tack mina små älsklingar*
Jaja....ska inte "tjata" sönder lite pepparkaksbak utan här kommer bilderna jag lyckades ta istället! Så titta och frestas....de som är riktigt, riktigt snälla kanske har chans till ett smakprov vid besök! =P
*Theodor bakar "sina" pepparkakor* =)
*Här är Emilia och bakar "sina" pepparkakor!* =)
*Juliette sitter och väntar på brödkavlen!*
*De är så duktiga och sätter dem tätt!*
*Äntligen fick Juliette kaveln & här kavlar hon för "kung och fosterland"*
*hahahaha*
*Emilia får lite hjälp av pappa*
*David kämpar på fint han med!* =)
*Så dags att grädda dem!*
*Titta vad fina de blev!*
*Å inte en enda blev bränd i år!!!*
*hihihihi*
*Emilia klämmer å klämmer för att dekorera dem!*
*Emilias kakor blev såå söta!*
*Juliette dekorerar för fullt*
*Juliettes kakor blev jätte fina!*
*Theodor koncentrerar sig för fullt!*
*Theodors färdig dekorerade kakor...super duper fina tycker jag,
tyvärr är han själv inte lika nöjd!*
*David tar god tid på sig....helt okey!*
*Jätte fina kakor av David med "prickar" som gör att det ser ut
som om de gnistrar ordentligt!*
*Några som blev över som jag slängde på lite kristyr på*
*Och här är de få som råkade ut för olycksfall under arbetets gång
och nu ligger i en liten "gå och små äta" skål! Det uppskattas
mycket av barnen!* =D
.
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback