En ny vecka är här...

Ja så var det måndag igen...frågan är om man ska vara glad över det eller sucka och längta efter helgen?
Men men, det kan ju inte vara helg hela tiden, då skulle man ju aldrig ha något att se fram emot.
Nu har precis min älskling åkt tillbaka till norge för att jobba och lilltjejen sitter och målar och klipper i köket medans jag försöker uppdatera ännu en gång.
Gårdagen blev rätt lugn, som jag skrev i går så var vi ute på förmiddagarna ett tag och åkte pulka med flickorna tillsammans med grannarna. Sen fixade jag lite lunch, det blev bakad potatis med kycklingröra! *mums* Alla åt jätte bra och tyckte det var super gott.
Efter maten la vi lilltjejen för en kort middagssovning medans den stora sprang över till en kompis och frågade om hon ville vara med och se på film. Tråkigt nog så ville hon inte det men vi såg den själva. Det blev Planet51, den var rikttigt rolig. Och gott var det med ostbollar till det...tyckte jag i alla fall...de andra åt mest av chipsen =)
Efter det gick hon tillbaka till kompisen och lekte medans jag själv fixade med lite småplock och mest gjorde ingenting egentligen. Som vanligt känns det som, men så är det nog inte egentligen. Hihi
Men men...sen kom i alla fall pojkarna hem från sin pappa, och de ville ut i all snö och leka och självklart ville lilltjejen det med så var bara att klä på sig och gå ut igen och leka i snön...fast nu var det kallt ute...solen hade ju förevunnit. Men vi var inte ute mer än max 30min för sen var det dagas att gå in och sätta den lilla i ett bad för att sen göra henne iordning för natten.
När hon väl låg i sängen satte jag i gång diskmaskinen och sen började jag och maken se en film: "Law abiding citizen" hette den och jäklar vad bra den var...så den har vi bestämt oss för att den ska vi behålla!! =D
Sen satte vi igång en uppdatering av datorn, gjorde oss iordning och la oss för att se en annan film som började på TV1000, jag tror den hette Alone in the Dark eller nåt...tyckte den var lite små äcklig att titta på så när min älskling snarkade så gott bredvid mig bytte jag till kanal8 och tittade på The Closer istället, men tyvärr somnade jag rätt fort. Det är så typiskt, den filmen vi skulle så låg jag till helspänn på och kunde inte somna fastän jag egentligen ville, men bara för att jag byter till något jag verkligen gillar att se..ja då slocknar jag på en gång. =(
Men men...så kan det nog vara.
Jaha...ja...så såg våran söndag ut...inget märkvärdigt egentligen men så är det att vara hemma ensam med 4 små hulliganer under veckorna och vara arbetslös. Men någon gång SKA det vända!!!

Nu ska jag ta och ge mig för att hitta på något med lilltjejen innan det är dags att börja med lunchen...vilket är ganska snart ser jag :S

Men ha en underbar måndag allihopa så skriver jag mer ikväll!

Ciao

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback