Ny vecka =)

Jaha...jag missade visst en del under helgen. Men det gör nog inte så mycket för det hände inte speciellt mycket ändå när man tänker efter. Men kan dra helgen lite kort.

I lördags såg jag och maken en gammal klassiker film (Mr Deeds), vi myste lite men sen blev det sängen och sova. I söndags monterade vi in den nya barnstolen i bilen, slappade och umgicks mest med barnen.
Igår så var vi till en kompis till mig och kollade på kläder. Jag fick två påsar med jätte fina kläder (Tack C!!!), så när vi kom hem från henne blev det att rensa ur lite ur garderoben och fixa lunch.
Sen åkte maken och jag på informationsmöte på Familjehuset. Äntligen har vi fått komma dit, tog "bara" ett år. Men nu är vi "inne" och det känns riktigt skönt att få råd och hjälp efter alla dessa år som vi försökt få det!

Man blir lite irriterad och sur på dagens samhälle. vi har försökt få hjälp sen T var typ 2 år men det har varit näst intill hopplöst. Vi har varit i många svackor och vissa dagar har vi inte vetat hur vi ska gå vidare, vad vi ska göra  eller hur vi kan hjälpa barnen. Vissa dagar har hoppet varit helt borta och då har tankar som: Hur ska vi orka med detta?? Kommit...men nu ser vi ett ljus längre fram och vi hoppas på det bästa för oss alla!
Så på torsdag börjar jag (vi, ibland) en föräldrautbildning där vi får disskutera med andra föräldrar och får massa råd, tips och information med vardagsproblemen. Jag ser verkligen fram emot det. Så de närmaste,,,hmm...typ 11 veckorna sitter jag i utbildning 2timmar varje vecka! :D

Nåja...vad hände mer igår...inte så mycke. Mamma var barnvakt så hon fick mat hos oss och efter mötet blev det kaffe och så kollade jag igenom barnens läxor. Sen kom Claes på kaffe och ett samtal, det var trevligt som altlid! Sen åkte älsklingen tillbaka till norge för ännu en veckas arbete....fast denna blir kort för han kommer hem tidigt på torsdag redan! *Jippie*
Så vad händer för resten av oss då...??

Idag blir det BVC med lilltjejen för en vanlig kontroll. Måste även ringa banken åt A för igår när han handlat och betalat på maxi så gick hans visa kort av!? HAHAHA Hur fasiken man nu lyckas med det bara genom att stoppa ner kortet i plånboken...men men...jag skrattade så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Så nu är det bara för snälla frugan och ringa och försöka fixa ett nytt om det går. :D :D

Sen skulle jag behöva ta mig ner till stan någon dag för att fixa lite inför J:s födelsedag. Och är jag smart så åker jag idag när lillan ändå är ledig eftersom jag då åker gratis på bussen...gratis gillar vi alla! :D

Nä..nu ska jag fixa frukost och göra oss iordning så vi hinner till BVC till 8.15.
Men ni får ha en super bra dag!

Ciao

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback