Ojojoj...

Jaha, så var det måndag igen och ännu en vecka har gått. Och det känns lite dumt att jag verkligen inte hittat någon tid till att uppdatera bloggen under hela den tiden. Men antar att det är så mellan varven och jag hoppas att jag skärper till mig nu så ni slipper alla dessa mega långa inlägg.

Den sista veckan har bara flygit förbi känns det lite som. Hela veckan har praktiskt taget gått åt till det gamla vanliga med tvätt, städ och matlagning. Sen har jag hafr fullt upp med läxor och alla förberedelser inför J's födelsedag och kalas mm.
Men jag klarade det med tillslut. :P
Så hmm...vad ska jag skriva då? Frågan är om ni egentligen vill läsa om veckans bravader som förra gången elle inte. Men jag kör på ändå och ska försöka få det kortare den här gången. :D
Måndag: Ja de här dagen var rätt lugn med lilltjejen hemma. Vi plockade och städade lite som vanligt och såg till att det minskade lite i tvättunnan. Skulle få besök på eftermiddagen men det blev inställt eftersom de tyvärr var sjuka. Var synd men det kommer fler gånger. Sen under eftermiddagen istället blev det rätt lugnt med läxor och lek med alla barnen. Det var både kul och mysigt. Så lite hände det denna dagen.
Tisdag: En vanlig dag med allt som kommer till för att få iväg barn till skola och dagis. Jag har ju fått min cykel fixad så jag och lillan cyklade till dagis idag, hala fläckar lite här och var men det gick bra dit. Värre var det hem när det var tö överaltt som man slirade i så tog beslutet att cykeln får stå ett tag till. :(
Under förmiddagen tog jag det lite lugnt framför soffan, fixade med små grejor inför födelsedagsbarnet och det gamla vanliga med tvätt och städ.
På eftermiddagen kom mamma så då fikade vi med blåbärspaj och vaniljsås som hon gjorde och efter det bakade hon och jag solskensbullar till fredagen och allt firande. Sen blev det läxläsning och lek med alla barnen och sen var det äntligen dags för Desperate Housewifes igen! :D :D :D
Onsdag: Fixa ungar till skola och dagis, sen skulle en granne komma över till mig för sällskap när ett viktigt telefonsamtal skulle komma. Ställer upp så gott man kan. Så under förmiddagen hände inte så jätte mycket. Jag städade och pratade med henne om allt och ingenting. Sen var det dags att hämta barn. :D
Eftermiddagen blev rätt lugn med läxläsning och lek med alla barn och sen var det dans för J. Sen var det kvällen med Greys Anatomy för min del. :D
Torsdag: Den här dagen var mer stressig med de sista förberedelserna inför J's födelsedag och det var massor som skulle fixas. Så jag lämnade på dagis och skyndade mig hem för att hinna tvätta och plocka lite. Sen var det dags att kolla över att man hade allt inför morgondagens firande. Sen blev det att duscha och göra sig iordning innan man skulle hämta på dagis och hämta nyckeln till lokalen. Inget av det blev det just då. För när jag gjorde mig iordning ringde mamma så hon hämtade på dagis och de med nyckeln till lokalen fick jag inte tag på just då. Så jag satte mig vid datorn en stund och sen blev det lek och läxor med alla barnen innan jag tog bussen till stan för utbildning. Sen när jag kom hem så blev det att prata lite med mamma, fixa inför nästkommande veckas läxor mm samt ta emot svärmor när hon kom. Så stack jag till granngatan för att hämta nyckeln, gick förbi lokalen för att kolla läget och sen hem och försöka packa allting som skulle med till lokalen. Sen kom älsklingen hem!! :D
Fredag: Korta drag nu...upp, fixa frukostbricka och presenter, gå ner och sjunga för J och sen fotografera henne massor medans hon äter och öppnar presenter. Sen blir det att skicka barnen till skolan, äta frukost själva, åka och veckohandla, hem, fixa mat, gå till lokalen och börja dekorera och göra iordning. Tillbaka hem för att fixa det sista hemma, hämta ungarna på skolan, fixa tårtan och bullarna. Fika, fotografera mera, göra iordning barnen inför kalaset, tillbaka till lokalen för att fixa det sista och sen invänta alla 20 ungar till hennes kalas. Sen var det fullt upp med lekar, ansiktsmålning och dans. Och för att inte glömma hur roligt barnen tyckte det var att slå på pinatan...jag trodde inte den skulle hålla riktigt så bra som den gjorde men kul hade de :D Efter kalaset var det bara att plocka ihop alla presenter och städa lokalen för att sen äntligen hem och sätta sig. Sen hostade lilltjejen tills hon kräktes så då var det bara att tvätta madrassen, duscha henna och byta sängkläder. Sen fick jag äntligen sätta mig ner. Gissa om fötterna värkte ordentligt efter den här dagen. :P
Juliette var jätte nöjd över sina presenter den dagen. Hon fick en mobil, en tv, en dvd, high school musical tattoomaskin, kläder, musikskiva, håraccesoarer, ringar och örhängen, godis, magic sand, pet shop, tidning, påladdning på mobilen, pysselset (egna presentaskar), topmodel målarbok och pennor, ett spa lekset, en barbie, bratz dockor, bratz spahus...och massa mer småplock som jag inte kommer ihåg :S
Lördag: Blev en rätt lugn dag med barnen och lek. umgicks med svärmor och gubben. J sov hos en kompis så blev bara två barn hemma, men på kvällen blev det en tur till gripen till en läkare med lillan eftersom hon hostar hela tiden och febern var på väg tillbaka. Men på gripen slussades vi vidare till akuten där det tog 4,5 timme innan man kom hem. Och då med recept på ventoline....verkar som om hon har förkylningsastma...men hon har fortfarande en liten inflammation i ena lungan men precis som förra gången så "läker det av sig själv". *hmpf* 23.15 var man hemma med henne igen och då åt hon lite och sen sov hon. Då var det natten för min del. *snark*
Söndag: En lugn dag med storstädning och rensning. Svärmor åkte hem och gubben tillbaka till jobbet. För övrigt så var det lek med barnen och tvätt som gällde. Det blev pizza till mat för ingen av oss hade ork eller lust att laga mat efter den här helgen utan bara ta det lugnt mellan städning och tvätt. Och sen var helt plötsligt kvällen här och jag var själv med barnen. Blev en lugn kväll framför dator och tv.
Ja det här var vår vecka....och banne mig om jag inte uppdaterar flitigare nu istället för detta för jag måste medge att det är lättare att skriva efter varje dag än att få ihop 7 hela dagar på samma gång. En spark i ändan till mig själv så kanske det går bättre.
Men nu måste jag sluta för det är väl dags för lite frukost och kanske få på mig och lillan lite kläder så man är redo för måndagens äventyr. :D
Men ni får ha en superbra dag! Och så ska jag försöka uppdatera redan ikväll. :)
Ciao

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback