1:a advent!


God morgon på er! Eller ja god förmiddag kanske vore mer passande. =P
Barnen var jätte snälla och lugna på morgonen så jag låg och halvslumrade i soffan med dem till barnkanalen medan älsklingen låg och sov. Vi gick upp vid halv 11 och fixade frukost. *soft*
Men sen var det slut på lugnet!!!
Sen dess har Emilia skrikit, grinat och bråkat i ett så det här kommer bli en väldigt lång dag om hon ska fortsätta på det här sättet. Och Juliette gör ju inte saken bättre när hon sitter på neder våningen och retas genom att skrika på henne och härma allting hon säger! *suck*
Men jag håller en tumme för att hon lägger av! Hoppet är ju det sista som dör sägs det! =P
Jaha, så är första advent här! Inte en enda julgardin eller ljusstake har jag fått fram, inte heller adventsstaken. I vår familj kommer vi inte fira eller mysa av 1:a advent alls idag då min äldsta son fyller på fredag och han har önskat INGA julsaker på födelsedagen!
Så den önskan har jag låtit slå in då jag förstår honom!
Så istället kommer vi pynta nästa helg och fixa med allting. Så nästa söndag när det "redan" är 2:a advent kommer vi att fira båda....så det får bli den 1:a på morgonen och den 2:a på kvällen! =D
Man gör ju vad man kan för sina barn, och den här önskan är så lätt att uppfylla! Och sen att jag fick en vecka till på mig med den årliga julstädningen och julpyntet är bara ett plus i kanten!
Ett STOORT plus! =D *hahahaha*
Så vår dag kommer bestå av att små städa lite och sen vill Juliette och Theodor baka så det ska de få göra. Juliette vill baka kladdkaka och Theodor vill baka negerbollar....ja säg vad ni vill men jag säger negerbollar då de har hetat så HELA min uppväxt och att det är rasistiskt tycker jag bara är löjligt då det finns kakor som heter "Finska pinnar"! Och så finns det ju "Vit choklad" och "Vitlök". Tänk om vi "svenskar" skulle ta illa upp av allting som heter vit innan eller om alla invånare i Finland skulle ta illa upp av "Finska pinnar"??? Hur skulle världen se ut då?
Så säg vad ni vill men detta är min åsikt och den står jag för! =D
*MUMS*
Nu ska jag sära på mina döttrar då de verkligen inte kan sluta bråka med varandra! Den här dagen kommer bli vääldigt lång känner jag! Någon som vill byta???
.
Ha en bra dag!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback