Äntligen är den här...


...dagen slut den med!
Den har varit nästan lika jobbig som gårdagen. Jag fattar inte hur barnen orkar hålla på att bråka om precis ALLTING!?!?!?
Men mitt hopp är väl att det går över någon j*vla gång...helst innan jag vill dunka mitt huvud i väggen eller liknande.....man kanske måste ligga på sjukhus då och det positiva med det är att jag får semester! *hahahaha*
Fan vad sjuk jag verkar nu, men det struntar jag i!! För jag är så j*vla trött och sliten. Och sen att den här förbannade hostan och förkylningen vägrar släppa gör inte saken bättre. Snart avverkat 6 hela j*vla veckor med hosta, snuva och halsont mellan varven. Det tar på krafterna enormt då man sover väääldigt lite och sen pluggar hela förmiddagarna och under eftermiddagarna ska man ta hand om barnen och hemmet. Ingen vila, ingen ro för min del! *besviken*
Studierna i dag gick väldigt segt och halv dåligt då jag hade fruktansvärt svårt att hitta det jag skulle göra och koncentrationen var i bott då jag frös som en gnu hela förmiddagen. Trots att jag hade dubbla kläder och låg i vårt varma sovrum med täcket över mig så kunde jag inte sluta frysa.
Det gick så långt att det stack i fingrarna och till slut hade jag ingen känsel i dem. Var väldigt svårt att både bläddra och skriva med fingrar som inte alls ville som jag ville. Och att läsa var nästintill omöjligt då jag frös så jag skakade.
Men fick en del gjort trots allt och är nöjd med det som blev klart i alla fall. Lite är alltid bättre än inget!:D
Så lite duktig har jag varit trots allt!
Sen har jag tvättat tre maskiner idag samt fixat med disk, sopor och plockat undan överallt.
Har även fått några bilder på barnen till julkorten och jag hoppas så innerligt att de blev bra då de verkligen inte alls vill fotograferas bara för att jag vill det....så har ingen lust alls att försöka på nytt imorgon igen. *vill inte*

Har även betalat alla räkningar och insåg att kontot är väldigt "tomt" emot vad det brukar vara och den här månaden kommer vara tuff!
Men fördelen är att vi måste tömma vår frys istället för att fylla på den hela tiden, då vi verkligen behöver frosta av den efter barnens spring där...
Så vi har så mycket is i den att vi snart inte kommer få in någon mat och vi inte fixar med detta snart....och det vore väldigt bra om vi gjort det innan jul då det kommer fyllas på med massor, massor av mat igen...precis som varje år! :)
Det andra positiva är då att vi redan inhandlat ALLA julklappar samt presenter till både mamma och David som snart fyller så i december slipper vi i alla fall de utgifterna nästa månad! *sååå skönt*
Så det finns fördelar med allting även om det känns tungt att vi har det dåligt den här månaden....men det löser sig alltid på ett eller annat sätt...det vet jag....för det gör det alltid! :D
.
Har även haft massa bråk med barnen under eftermiddagen så jag tror jag blir vansinnig snart. Bråkar de inte med varandra så bråkar de med mig. De bråkar om saker, tillsägelser, grejor de ska göra, scheman, läxor, dusch, kvällsmat mm....det tar aldrig slut! *besviken*
Jag hoppas innerligt att detta bara är en period som går över snart för annars vet jag inte vad jag gör....har ingen julkänsla och börjar tappa suget med precis allting...och fortsätter barnen så här är nog risken stor att jag bara sätter mig ner och total vägrar att göra någonting alls tills de slutar bråka konstant med varandra och mig.
Visst barn bråkar, de trotsar och tjafsar....men INGEN ska behöva ha det så hela tiden. Självklart har man olika åsikter ibland och självklart så kommer man inte alltid överrens och man har dåliga dagar som man tyvärr inte kan hjälpa. Men när det är så VARJE dag från morgon till kväll och allting runt omkring bara rasar då har det gått för långt anser jag!
Nu ska jag ta och ge mig för idag och försöka ta itu med fler sysslor här hemma då det ändå inte går något på tv....saknar min egna kväll med DH och CT och hoppas det kommer tillbaka snart! Jag behöver den här kvällen för att "överleva"!!!
Men men....nu ger jag upp och fortsätter med mina sysslor och ett försök att kolla bilderna på barnen och förhoppningsvis kan jag beställa mina efterlängtade julkort!
Så får ni ha en trevlig kväll och jag önskar och hoppas ni får mer vila än mig....för det behöver ALLA!

CIAO!!!


 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback