Blir kort idag...


Ja, så blir det. Mår skit piss just nu och skulle kunna göra nästan vad som helst om någon kunde "droga" mig till sömns så man sover ändå tills sent imorgon bitti eller tills imorgon förmiddag!
Halsen är skit jobbig och kroppen bara värker! Har aldrig haft så ont i hela kroppen som jag har idag och jag vet verkligen inte hur man ska bete sig för att stå ut.
Då jag inte ätit något idag vågar jag inte ta någon värktablett av rädsla för att få ett magkatarr anfall igen! :(
Nu tycker jag jätte synd om mig! Och jag önskar älsklingen var hemma och kunde ta hand om allting! *önskar, önskar riktigt hårt*
Men men....trots värk och att jag mår piss har det mesta blivit gjort idag som skulle göras. Men jag kan verkligen inte ta åt mig av det själv för det var mina underbara "mellan" barn som städade här hemma idag!
Fy fan vad jag älskar mina ungar!!! Och jag är så himla tacksam över deras hjälp idag! Speciellt Theodor som har gjort det mesta. Och han ska få någon bra belöning för det när jag mår bättre! Och det är positivt för då har jag lite tid på mig att komma på något riktigt bra!
Självklart ska Juliette få en belöning hon med...men de får efter hur mycket de gjort och där "vinner" Theodor med hästlängder!
Han har verkligen gjort rent ett handfat, en toa samt städat sitt och Davids rum och lite på Emilias, som hon lyckades dra ut innan hon åkte till min mamma. Sen har han dammat och dammsugit HELA lägenheten! Och fixat lite is åt mig och hjälpt mig att skölja flaaskor och blanda saft i stora mängder!
Juliette har också gjort rent en toalett och ett handfat samt att hon fixat med disken en gång och putsat speglar samt städat sin del av sitt rum!
Så duktiga har de varit båda två och vääääldigt hjälpsamma! *mamma älskar er gullungar*
Så själv har jag "bara" fixat lunch och disk, hämtat grejor, skrivit inköpslista, plockat in varor, blandat saft i mängder, målat och klätt en låda till popcorn, stekt chokladplättar till ett helt kompani och fixat ordning kyckling i ugnen.
Utöver detta har jag druckit mängder med Te så nu är min blåsa lite sur på mig. och så har jag käkat glass....som tyvärr bara hjälpte i någon minut efter att den var slut!
Och nu har jag inga lösningar kvar. Så jag antar att jag får hoppas på bättre tur med att få tag på en läkare imorgon så man kan kolla läget i alla fall. Nästan så jag hoppas på pencillin för då går det onda över så himla mycket snabbare! Jaja....låter kanske varken vettigt eller speciellt smart att önska det! Men nu gör jag det. För det här är skit jobbigt. Speciellt med barn hemma och en make som jobbar....och då jobbar han till sena natten imorgon och hela söndagen. Så här får man inte mycket hjälp!
TACK mina älskade barn för er hjälp idag! Och TACK min underbara mamma för att du tog Emilia en dag extra. Om jag ska vara ärlig klarar jag nog inte av att ta hand om henne fullt ut när jag mår så här...så jag hoppas jag mår mycket bättre innan hon kommer hem! *LOVE YOU ALL*
.
Ja det är väl typ det jag orkar skriva idag!
Nu ska jag ta mitt te som är fullt med halstabletter och krypa upp i soffan igen!
*Krya på mig*

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mamma

Älskade vännen jag bara hoppas att det känns bättre i morgon. Hoppas att du får sova i natt, och Emilia är inget besvär, hon somnar ju så snabbt så det är inte klokt. Söndag kan jag komma till dig och hålla dig sällskap över lunchen i alla fall. Jag kanske kan göra pannkaksrulle åt er. Du pratade ju om det häromdagen, =).

Älskar dig och hoppas att du kryar på dig.

Krama barna från mig och säg att de är jätteduktiga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback