Fredagsmys!!!


Nu är äntligen helgen här och det är dags för oss att ha fredagsmys med flickorna! *underbart*
Dagen har varit helt ok, hostan är inte lika påträngande så gissa om jag älskar cocillanan! :P
Vi har spenderat större delen av dagen med att mysa i soffan, men vi har även varit till Elgiganten och lämnat in min mobil för reparation eller utbyte då lillan har spillt ett glas saft över den. Så nu sitter jag fast med min gamla samsung som både Theodor och Juliette haft under vissa perioder. Den är väl typ 4år gammal och fungerar alldeles utmärkt trots att den blivit DRÄNKT med groggar ett antal gånger! :)
.
Och så har vi varit på ica och veckohandlat samt till s-jouren och hämtat ut paket.
Så nu har barnens jultidningar komma så nu är det bara det tråkiga kvar med att ringa alla och berätta och se till att sakerna lämnas ut och pengarna kommer in.
Gissa om barnen längtar då jag har som regel att de inte får sina premier förräns detta är gjort. och Juliette går här och tjatar om sin efterlängtade rosa digitalkamera! *sötnos*
Så jag har lovat henne att hjälpa henne och få ut allting så snabbt det går så hon kan få ta den och börja plåta lite! *min lilla fotograf*
Sen under eftermiddagen drack jag lite kaffe och pratade med Claes då han kom upp med kläder till barnen igen. Och sen har jag varit inne hos grannarna och pratat lite.
Nu sitter jag här och tänkte uppdatera lite innan vår myskväll börjar. Jag har ändå lite tid över nu medans jag väntar på att bakpotatisen ska bli klar  ugnen! *mumma*
Så kvällens mys består av bakad potatis med kycklingröra samt chips och ostbollar. Sen vad vi ska göra med barnen är inte bestämt ännu. Antingen spelar vi något eller ser en film eller så kanske vi bara sitter i soffan och gosar!!! :D
Jag vill jätte gärna lägga in lite bilder på ungarnas kamera mm men då min mobil ej är här så får det bli när jag får tillbaka den.
Men min mamma har i alla fall sytt gardinerna och prydnadskuddarna till lillans rum och tagit en bild på så den ska jag lägga upp för att visa er då jag visade allt nytt från Ikea härom dagen. :)
Hennes rum är såååå fint och sååå tjejigt nu och hon är sååå nöjd och glad! Och så fort mobilen kommer tillbaka ska jag ta några bilder och lägga upp så ni får se slutresultatet!
Jag har egentligen inte så mycket mer att skriva om dagen i sig.
Men vill skriva en sak till en av mina väninnor:
.
"Jag hoppas verkligen att allting löser sig för dig och att du slipper bråka ännu mer med en annan förälder! Jag läste din blogg och är jätte ledsen och arg för din skull och vill att du ska veta att mina tankar finns hos dig och att jag håller en tumme för att det går bra!
Jag hoppas att du läser detta och att du vet vem du är! Jag tycker det är förjävligt att en del människor inte kan växa upp och se till barnens bästa utan bråkar för ingenting! Många kramar från en mamma till en annan!"
Nu tar jag kvällen och ger min familj min uppmärksamhet istället! Ha det fint!
.
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Halon

Tack så mycket ! jag har varit så lessen idag ska du veta. Vill bara ha lung och ro med min familj men dä ä väl för mycke begärt förstår jag. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback