Jaha!


Då var middagen avklarad. FAN vad gott det var med taco's...brukar äta det mellan varven men nu var det ett tag sen sist! =)
Och så drack vi julmust till det! *sluuuurp*



Så nu är middagen avklarad, diskmaskinen tömd, fylld och igångsatt igen. Har även diskat upp plåtar och någon kastrull för hand samt gjort rent bord, stolar, bänkar, spis och spisfläkten!
Och inte nog med det så spillde nog lillan lika mycket mat på golvet som i magen så det har jag också fått göra rent så man slipper trampa i majs, köttfärs och ost! *inte mysigt*
.
Nu är det rätt lugnt här hemma då Davids kompis Emil gått hem och David åkt med Claes hem för att sova över där i natt. Theodor kom bara hem och åt innan han drog tillbaka till Adam för några timmar med mer lek! =)
Flickorna köpte kramdjurshundar på julbazaren så de leker faktiskt snällt med dem på juliettes rum nu *skönt*
och maken sitter och spelar tv spel....*inget ovanligt*
Så alla åt...sen nästan SPRANG de från bordet för att fortsätta med lek och spela tv spel medan en annan stod kvar i köket med disk, matrester och smuts upp över knäna....eller ja det kändes så i alla fall! Underbart när resten av familjen hjälper till! *säkert*
Det hade varit lite skönt med hjälp då min rygg inte alls vill vara med idag. Och den här jävla hostan sitter fortfarande i och verkligen VÄGRAR ge med sig! Det börjar bli väldigt tröttsamt då man aldrig får sova ordentligt eller en hel natt....saknar ordentligt med sömn. Så nu går man trött och hängig mest hela tiden och så fryser man på det! *tråkigt*
Så jag är väldigt tacksam över att David INTE ville ha julpynt uppe när han fyller, i år heller, så jag fick dispens med en heeel vecka. *lyx*
Vi brukar låta honom välja eftersom han fyller den 4:e december så det är inte så många dagar det rör sig om....och jag förstår honom....vem vill ha massa julpynt när det egentligen borde vara ballonger, serpentiner och grattis skyltar! Inget kul alls att fylla i december! *stackars pöjk*
Så tur att han har en så snäll mamma som inte tar alltför hårt på att advents firandet blir framflyttat en vecka! =P *hihi*
.
Nä....tänkte bara ge er en snabb uppdatering innan jag tar kvällen. För nu har jag gjort mitt för idag tycker jag och nu vill jag sätta mig i soffan med antingen en film eller spela wii....då min axel krånglade igår så jag tittade bara på när de andra spelade. *kul det med*
Hoppas ni får en riktigt bra lördagskväll....för det ska vi ha med lugn, mys och godis!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mamma

Älskling du skulle haft kvar den lilla dammsugaren. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback