Lördags morgon!


Guuud vad skönt! Jag fick sovmorgon idag! *underbart*
Var vaken i ca 1 timme inatt och kunde inte sova för att jag hostade så mycket, men somnade rätt skönt till slut ändå och blev väckt först kl 7.30 av lillan imorse. Då satt hon bredvid mig och frågade om hon fick sätta på tv:n!?
Förstår inte varför hon frågar...det är ju bara att sätta på den och titta! =)
Jaja, gick upp och rökte i alla fall och kollade ut och såg SNÖ!!!!  =)
Andra snön som faller så nu kommer vi snart ha vinter....det brukar vara så att tredje snön som "ramlar" ner brukar stanna! Och det är bara mitten på november och andra omgången är redan här. Så i år kanske vintern kommer tidigare så man verkligen får julkänsla när det blir dags för julpynt mm....*hoppas, hoppas*
Så man vaknade som sagt lite pigg imorse och var på något bra humör så nu sitter jag här och njuter av att jag varit flitig nu på morgonen....vilket resten av familjen också har varit! *gillar*
Diskmaskinen är ur plockad, frukosten serverad, bort dukad, bord och bänkar avtorkade, tvätten fixad, sorterad och inlagd, barnens rum städade, toaletter och handfat rengjorda, speglar putsade, barnens rum dammsugna och även hall och toalett nere dammsugna. Skottat på framsidan och snart ska det dammsugas på ovan våningen och sen är vi klara för dagen! Med hemmet i alla fall. =)
Och så har "mellan" barnen packat badkläder mm för att kl 12, kommer C och hämtar dem för att åka och bada ett par timmar och sen bjuder han på middag hemma hos oss (lasagne) *gott*!! *lyx*
Så medans de är och badar så ska jag och älsklingen ta med David och Emilia och åka för att tvätta bilen (jösses vad det behövs nu) och så ska vi åka till Barnens Hus för att kolla efter pulka till Emilia och "tefat" till de andra! Så de har något annat att åka på förutom stjärtlapparna.
Sen blir det väl hem och njuta av lugnet av att bara ha 2 barn hemma en stund...eller om jag kanske lyckas övertala min älskling att åka på lite mer äventyr....tror jag är lite trött på att sitta hemma för det mesta. Det är faktiskt lite skönt att komma ut har jag kommit underfund med! :P *nice*
Ja ni alla vänner....det här är våran lördag. Inte mycket vila som jag hade hoppats på, men istället tänker jag vila fullt ut imorgon då jag inte har några måsten och älsklingen ska laga mat!! *skitgött*
Juliette ska väl på ett kalas men dit får älsklingen ta henne... *fniss*
Och nu ska jag ta och avsluta för stunden så får vi se om det blir något mer skriva senare eller om ni får vänta tills imorgon!
Ha en super bra dag i den fina snön!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback