Sista lediga dagen!


Om man nu kan kalla den här helgen för ledig??
Jag har faktiskt pluggat under helgen med. Och sen när man är ledig så är man det egentligen inte eftersom man fortfarande har ett hem att ta hand om. Idag har jag dock inte gjort lika mycket som igår utan bara fixat frukost, dukat av, fixat med disk samt skurat badrummet och så läst i boken inför recensionen till skolan.
Så morgonen har varit rätt lugn. Fick sova till 9.30 idag och det var skönt, riktigt skönt, eftersom jag sov jätte dåligt inatt och vaknade flera gånger. *suck*
.
David har en kompis som har sovit över så nu har man ett extra barn här. Men det gör inget...delvis är det kul för barnen och så håller sig David från syskonen en del samt att hans kompis är så lugn så det är ju inte direkt så att man märker av honom speciellt mycket! *fun*
Och igår kväll hade vi lite mys med alla barnen och kollade på Alien 2....eller ja...lillan kollade på Bratz i sitt rum, Juliette och Theodor däckade innan den knappt började...ena på golvet och andra i fåtöljen...*fniss*
Resten av dagen blir rätt lugn. Jag behöver inte ens laga mat då älsklingen gör det och idag serveras det våfflor med sylt och grädde!! *slurp*
Just nu är barnen ute och åker pulka lite innan det blir dags för mat och Juliette ska på kalas. Tänk att barnen tycker det är så himla roligt med snö...fast det gjorde ju en annan med när man var liten. :P

Jag tycker det är väldigt fint men inte kul. Det är kallt och blött och man fryser. Men sitter man inne med tända ljus, familjen, en bok, lite sällskapsspel och så varm oboy med marshmallows i så är vintern helt underbar! *mys*
Nä..nu ska jag fortsätta läsa lite i svenskan...har inget annat att göra ändå så kan lika gärna läsa. Sen ska jag hålla en tumme för att underbara Elle mår bättre imorgon så vi kan åka till stan. *hoppas*
Hon stoppade ett bowlingklot med hakan igår, så hon är öm, sydd och kan inte gapa eller stänga munnen utan att det gör ont. Så just nu får hon leva på flytande föda! Jag lider såå med henne! *kramar i massor*
.
Ni får ha en underbar dag så kanske jag uppdaterar lite ikväll!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback