Tidigt! =(


Idag vaknade jag jätte tidigt och trots att jag sovit väldigt dåligt inatt så kunde jag inte somna om. Så himla trist! Speciellt då det inte finns något att göra när klockan är halv 5. Barnen sover och inte ett skit går det på tv. =(
Men nu är David vaken och ska snart packa ryggsäcken för att åka till skolan, för i eftermiddag har han och jag lite bakning att göra.
Emilia kom precis upp och sitter i soffan och kollar på barnkanalen efter en trött och mysig "huvudlutning" mot min arm och ett litet "god morgon".
Snart ska resten av barnaskaran gå upp och då blir det dags för frukost och allt annat som ska fixas innan skola och dagis...så jag får något att göra en liten stund! =D
Älsklingen borde komma om ca en halvtimme för att gå och sova ett par timmar innan det är dags att gå upp i någorlunda bra tid för att ta iyu med resten av dagen "aktiviteter" och kunna somna i någorlunda vettig tid ikväll!
.
Så vad står på dagens schema då?
Ska lämna Emilia för att sen gå hem och peta i  mig lite frukost innan dagen börjar, så man har lite energi i alla fall.
Under förmiddagen ska jag slå in de sista julklapparna, ifall barnen hittar dem...då ser de i alla fall inte vad det är! =P *hihihi*
Så ska jag sätta mig och kolla mer på nästa inlämningsuppgifter och börja gå igenom det som kommer på slutprovet sen! Veckorna kommer gå fort så lika bra att få lite koll så man har en chans!
Och så ska jag väl betala räkningarna och skriva inköpslista och matförslag inför nästkommande vecka. För sen blir det att åka och veckohandla och så hinna hem innan barnen kommer. Idag kommer t om David tidigt då han slutar redan efter lunch! =D
Och då blir det att sälla in alla varor för att sen baka till Julbazaren imorgon. Och så har jag planer på att pyssla lite med barnen....så jag bara hoppas de har lust att stanna hemma ialla fall någon timme idag!
Senare i eftermiddag kommer en av grannarna då vi har lovat att han ska få öva sin sälj teknik på oss...han har fått ett nytt jobb....GRATTIS till det nya jobbeet Linus!!! =)
Och jag hoppas att det inte tar alltför lång tid då jag verkligen vill ha MASSOR av MYYYS med familjen ikväll med någon god mat och kanske film eller wii....för DET är jag sugen på att spela för det händer alldeles för sällan mot vad det gjorde i början! *gillar*
Ja ni alla goa vänner! Så ser våran dag ut! Inte direkt något nytt, men en hel del att göra. Men som vanligt kommer det gå snabbare än jag räknar med och så sitter man och har skit tråkigt istället för att barnen sticker till kompisar och älsklingen slappar med x-boxen, vilket jag förstår då han kommer vara väldigt trött idag eftersom han jobbat hela natten och sen bara får sova knappt 4 timmar eller liknande. =( *stackaren*
.
Nä! Nu ska väl jag ta mig i kragen och sluta skriva och se till att mina barn får i sig frukost och kommer iväg som de ska.....även om de klarar det fint själva så vill jag ju vara mamma åt dem mellan varven med! =)
Önskar er alla en underbar dag och passa på att stressa av så ni hinner njuta av helgen!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback