"Spyr galla snart!"


Ledsen att jag inte skrev något igår, men hade varken tid över eller ork kvar för att skriva något.
Hela förmiddagen satt jag och pluggade och försökte skriva ett referat och ett pm, hann tyvärr bara klart med det ena så idag får jag ta referatet och jag hoppas, hoppas att jag blir klar med detta idag så jag kan påbörja mitt språkliga arbete som antagligen kommer ta ett par dagar om inte mer att få klart. =(
Det är inte mycket i den här svenska kursen som var roligt så jag hopas verkligen att någon av de nästkommande kurserna jag ska läsa blir roligare.
.
Efter lunch tid hade jag kört fast rejält så tog en paus och gick till AK för en pratstund, som fick avbrytas för att hämta Emilia på dagis, då David ångrade sig....men tog med Emilia tillbaka och satt kvar där någon timme till. Det var såå himla skönt att komma hemifrån en stund! "Tack AK, får vi göra om snart!"
.
Tyvärr var det inte lika kul när vi kom hem sen då barnen bråkade med varandra och skrek konstant...typ...ibland fattar jag det inte! Tycker de inte att det är jobbigt att bråka med varandra hela tiden??
Planen under eftermiddagen var att ta en fin julbild på barnen som jag kan använda till julkorten...men det var sååå svårt, då de inte ler samtidigt, de kollar inte in i kameran, de blir sura och griniga över att de ska ha finkläder och tomteluva på sig, de sitter inget skönt, det är trångt!
OJ! Ett syskon råkar röra vid ett annat...katastrof!!!
Mina barn måste verkligen tycka illa om varandra när de inte ens kan stå ut med att man råkar nudda varandra under en fotografering! Så min dröm om ett riktigt familjekort kommer nog aldrig gå i uppfyllelse så kan nog lika gärna ge upp den helt! =(
Så inte nog med att de var sura på mig för att de inte får som de vill...då Theodor hade tagit en hockeypuck från en annan kille, David hade inte grejor med sig hem för att göra sin läxa samt att det kom fram igår att han har varit inne på Theodors facebook och fulat sig under skoltid. Juliette grinar och slåss med Emilia och den lilla springer runt som en apa och bara flänger, slåss, skriker och spottar! *suck*
Jag ser inget slut på barnens dåliga beteende och funderar ofta på om det är barn eller apor jag har?? Mest troligtvis är det barn då man inte får låsa in dem! =P
Försökte ta det lugnt och så, men de puschar och puschar tills man inte vet var man ska ta vägen.
Så det slutade med att Theodor skulle läma tillbaka pucken i skolan idag! David fick inte ringa Emil och leka med honom då han inte kunde göra läxan. Emilia fick sitta på rummet tills kvällsmaten till slut för att hon spottar på syskonen och Juliette sa förlåt och lugnade ner sig för att sen gå och leka med kompisar.
Det är tydligen jobbigt att behöva göra läxor innan man går till kompisar och det är tydligen synd om mina barn för att de måste göra det.
Jag struntar i vilket....men börjar tröttna rejält på att de är otrevliga, uppkäftiga och helt respektlösa emot mig! Börjar tröttna på att ställa upp och vara snäll eftersom ju snällare jag är desto mer skit får jag!
Allting är alltid alla andras fel....det är aldrig deras fel att de inte har läxor med sig eller sånt....hur går det ihop?? *irriterande*
Jaja...så var min dag kort och gott igår...så jag orkade aldrig skriva här och HADE jag gjort det hade jag bara spytt galla över allt och alla så det var säkrast att låta bli så ingen blir sårad eller liknande!
Tråkigt men sant: Det absolut bästa på hela gårdagen var att min mobiltelefon kom tillbaka!!! *ÄNTLIGEN* Och det absolut skönaste var kaffet hos AK, då barnen var lite lugna och en annan kom hemifrån! *love it*
Jag hoppas att den här dagen kommer bli bättre men antagligen inte. Ska väl försöka få till ett nytt julkort med barnen...men tror inte det kommer gå bättre idag...så kanske ska ta och strunta i hur de ser ut och ta korten i svartvitt så syns det inte....eller så skiter jag i det helt och hållet då ingen är intresserad av att skicka några julkort till släkten. =(
Är trött på att hålla koll på allting och se till att allting händer. Vore lite kul om någon annan i vår familj kunde planera lite eller visa lite intresse....känns som om allting jag ber om är alldeles för jobbigt att göra....så känns numer som om jag lika gärna kan strunta i allting!?
Kanske ska göra det snart....strunta i jul, nyår, påsk, midsommar mm....det är ju ingen som bryr sig eller är intresserad nog för att engagera sig. Bäst är om allting är betalt, fixat och klart....!
.
Nä...nu struntar jag i det här och tar och ger lillan frukost istället!
Kanske skriver senare och förhoppningsvis har jag något roligt att skriva och inte bara irriterande dåliga kommentarer!
TACK!För att ni står ut och fortsätter läsa! *uppskattas*
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback