Åter igen vardag!


Måndag morgon är här igen och dags att återgå till vardagssysslorna! De stora barnen är nu i eller på väg till skolan och den lilla ska snart till dagis!
.
Idag tänkte jag faktiskt låta maken lämna lillan på dagis så kan jag fortsätta strosa i "nattkläder" och bara vara. Vädret ute är jätte grått och blåsigt så det blir att göra inne aktiviteter i dag tror jag. Vet bara inte riktig vad ännu...men det kommer säkert! :)
I natt sov jag bättre än på länge. Vaknade bara en gång och sen blev jag väckt av lillan mellan 5.30-6. Känner mig fortfarande trött och hade gärna sovit några timmar till. Men sova får man göra när man är pensionär! :P
Jag funderar mycket på att påbörja en stor höststädning idag. Men vet inte om jag egentligen vill eller orkar. Men det vore skönt att börja och så lite kul att se hur långt man kommer på en dag!
Om min magkänsla stämmer kommer det ta mig hela veckan! :S
.
Skulle behöva rensa lite igen med, men det får nog vänta eftersom vi inte har lika lätt för att åka iväg till tippen med det man inte vill ha. Förut var det bara att hyra en släpkärra, slänga på allting och åka. nu har vi ingen dragkrok så då får man ta det i omgångar och det är inte lika kul.
Men vet ni vad?? Det gör absolut ingenting! För nu har vi en mycket finare bil som vi båda är jätte nöjda med! Så det är värt det. och vi har ju mycket utrymme kvar i förrådet så bara att ställa ut det där så länge! :)
.
Jag har inte så mycket att skriva så ska nog bara ta och göra lillan iordning med det sista och sen börja röja här hemma! Ni kan väl vara lite extra gulliga och hålla tummarna för att det inte tar en hel vecka....kanske bara en halv! :D

CIAO!!!



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback