Bara jag och barnen!


Och så var fredagen här och älsklingen har precis åkt till jobbet.
.
Snart borde barnaskaran börja "trilla" in och idag har jag varken hunnit hjort någon nytta eller vila. Förmiddagen har bestått av att hjälpa maken med att få in bilder i datorn och maila. Sen har vi packat och skickat vår trasiga tv som barnen nyttjar. Vi har även varit och handlat, ätit och packat in varorna.
Vi SKULLE ha dammsugit, dammat, putsat speglar och skurat. Och då skulle han ha tagit dammsugningen....men det hann vi inte med så då antar jag att jag får ta det själv istället! :(
.
Egentligen orkar jag inte. Tror min kropp har sagt stopp för i morse vaknade jag med världens ryggvärk och även värk i axlar och nacke. Det känns som om jag har sträckt mig samtidigt som det känns stelt. Rör jag armarna i "fel" läge känns det som om de ska ramla av för så ont gör det.
Men städa måste jag så det är bara att bita ihop och göra det och sen hoppas på det absolut bästa! :S
Skulle även behöva flytta Juliettes säng för att slippa en del av dispyterna mellan barnen när det är läggdags...men för att kunna göra detta måste jag flytta en garderob ut i hallen...och för att få plats med den där måste jag flytta datorn och databordet....och det har jag inte ens plats för någon annanstans (ännu) eftersom Emilias rum inte är klart på långa vägar! :(
.
Bara jag tänker på allt detta gör det ont...och jag är rädd för att ha jätte ont i kväll och att det är ännu värre imorgon när jag vaknar. Men det går väl över någon gång med!
.
Så eftermiddagen blir nog rätt fullspäckad trots allt....sen tänkte jag baka pizza med barnen till kvällsmat och hitta på något roligt med dem. (Får ju göra det bästa av situationen utan maken hemma.) Vad vet jag inte ännu...så har ni några förslag så skicka dem gärna! :D
Nä...lika bra att sätta igång. För ju snabbare jag börjar desto tidigare blir jag klar!
Men jag önskar er alla en riktigt trevlig fredags eftermiddag och kväll! Och njut nu av ledigheten!

CIAO!!!



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback