Helgen snart slut igen!


Ja då var söndagen här (och nästan slut)!
Dagen har gått rätt fort och antagligen beror det på att man har sysselsatt sig rätt bra! :)
Vi började med frukost, lite tvättning och städning. Sen lekte Emilia snällt på sitt rum så jag passade på att ta det lugnt en stund och klura på lite sudoku och älsklingen spelade x-box.
Sen var det bara att fixa lunch...och det fick bli det vi skulle ätit igår som ej blev av för att dagen bara försvann och helt plötsligt var kl efter 20. :S
Sen efter maten var det bara att fixa med disken och få Emilia klar för att åka!
.
Emilia har ju varit på bio med Andreas idag och de såg: "Hur gick det sen? Och vem ska trösta Knyttet?"
Hon skötte sig fint och tyckte det var kul med bio men tyvärr tyckte hon inte att filmen var direkt rolig och Andreas tyckte den var s**t! :(
Men hon satt tyst och tittade och åt sina popcorn! Och efteråt gick de till McDonalds och åt en glass!
Skönt för vår lilla groda att få göra något själv med sin pappa!
Ja då var det dags att hämta ut biljetterna! :)
JAAA!! Nu har vi dem.... :) (fast hon ser mer fundersam än glad ut!)
Ingen bio utan popcorn och dricka! För pappa blev det varma snack's (inget ovanligt)! :D
Efter åt blev det glass på McDonalds....
...mmm....mums
Jätte gott med glass och kolasås! *slurp* (Mammas lilla sötnos!)
.
Medans mina älsklingar var på bio skulle jag och Juliette ha mamma-dotter tid och ha lite nagelvård och umgås. Men den senaste tiden sitter hon ihop med Lollo så det blev helt enkelt tjejtid! :P
Så jag klippte, filade, målade, dekorerade och piercade deras naglar...allihopa! :D
De är supernöjda och är så glada över just piercingen! Och jag förstår dem för det är riktigt fint med sådana! :D
Massa saker behövs när man ska göra sig extra fin! Tur det inte var en total makeover med smink och kläder för då hade vi nog fått utrymma vardagsrummet! :D *hahaha*
Vilka sötnosar de är då! :)
Ja...här är tånaglarna klara i alla fall...och de blev lila! Och SJÄLVKLART ska de ha likadant! :P
Juliettes tum-nagel med piercingen. Hon valde ett smycke som ser ut som en ros med en röd pärla...jätte fint!
Och här ser man resten av naglarna med blomdekorationer samt fjärilar, döskallar och kors!
Och så Lollos fina naglar. Hennes piercingsmycke är en palm med en liten pärla på.
.
Och sen självklart har hon likadana dekorationer och färg på lack som Juliette. Och NEJ hon härmades inte eftersom DE sa att de ville ha lika innan jag började! :D Underbara barn!
.
Tyvärr hann jag då inte ta itu med mina egna naglar som jag hade hoppats på. Men det gör inget! Barnen är så glada och nöjda så jag bjussar på den! Mina naglar finns förhoppningsvis kvar så jag kan fixa med dem en annan dag när tillfälle ges och man kanske är själv hemma eller åtminstonde att älsklingen är borta med Emilia som ska vara med och plocka med allting! :P Så typiskt små barn! ;)
.
Ja ni...så det här var våran dag!
Och nu kommer snart pojkarna hem igen! *längtar*
Och då blir det dags att kolla läxorna samt göra iordning Davids böcker som han ska använda i skolan och sen blir det väl att få alla barnen klara för natten och morgondagens skola och dagis.
Och jag antar att det blir en tidig kväll då älsklingen ska upp kl 4 imorgon för att åka till jobbet.
.
Ha en super trevlig söndagskväll allihopa!

CIAO!!!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback