Mår inget vidare...


Har inte orkat skriva så där jätte mycket som jag kanske borde och det kan ju bero på att jag har åkt på världens hosta och mår illa för det mesta. Och mellan varven svettas och fryser jag men utan feber! Lite tråkigt men jag hoppas verkligen att det inte bryter ut någon dunder förkylning nu när jag har roliga planer till helgen för första gången på väääldigt länge. Men ska man se det som det brukar var så skulle det vara så himla typisk om det kommer nu istället för nästa vecka eller liknande! =(
Jag känner mig trött och orkeslös och skulle fasiken kunna ligga nerbäddad i soffan mest hela dagarna om jag bara hade chansen och möjligheten! Men nu har man ju inte det med barn hemma så bara att orka tills kvällen kommer och de lägger sig! =)
Idag har jag i alla fall tagit mig själv i kragen och tog en promenad till underbara Elle för frukost och några timmar med skitsnack innan det var dags att åka till Davids skola för ännu ett utvecklingssamtal.
På vägen så ringde jag mamma för att disskutera fredagen samt att jag ringde pojkarnas pappa för att kolla när de kan hämta Theodor på fredag. Sen ringde jag även Game i Mitt i City för att kolla om de fått in någor x-box ännu då de var slut till sonens födelsedag....ringde mest för att fråga innan jag skulle be dem skriva upp mig på en väntelista...men gissa....de hade ett inne och självklart ett Elite som min lille pojk helst vill ha så det var bara för mig att boka den och tänkte att imorgon när han är i skolan får jag åka ner och hämta den. Och samtidigt passa på att handla på systemet inför helgen!
.
Tänkte inte mer på det utan drog till stan för att byta buss....och vem ser jag stå där på torget om inte David?? Så ringde hans mobil för att kolla och då hade de slutat efter lunch så han var på väg hem till sin pappa, bara bussen ville komma. Och jag säger:
"Bara för dig att följa med mig tillbaka till skolan eftersom det är utvecklingssamtal!"
Då visste inte han om det eftersom hans kära pappa hade glömt att berätta det för honom. Så hade inte jag sett David där på torget så hade jag kommit till samtalet utan honom, vilket hade varit väldigt pinsamt och tråkigt då han ska vara med! *suck för karlar*
.
Sen var det meningen att Andreas skulle hämta mig när mötet var klart så vi kunde åka direkt och hämta Emilia hos mamma då hon var snäll och tog henne inatt så Andreas kunde sova på dagen! (Då han jobbat natt och Emilia är ledig från dagis idag!)
*TACK SNÄLLA MAMMA!!!*

Men vad tror ni händer?
INGEN Andreas är där när jag kommer ut så väntar ca 15min och sen tar jag bussen hem! Irriterad, trött och illamående då jag inte hunnit äta lunch ännu och klockan var nu nästan 15.30.
Och det man ser när man kommer hem är att han fortfarande sitter i soffan iförd morgonrocken och spelar tv-spel! Han glömde att han skulle hämta mig! Gissa om jag känner mig oviktigt just nu och gissa om jag är lite arg på honom också! Jag blir så ledsen och besviken när min familj inte lyssnar OCH hör vad jag säger! *snyft*

Och ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att han glömde bort att hämta mig. Utan snarare att det är som med allt annat jag säger....han lyssnar men inte till 100% då han inte kommer ihåg vad jag sa! *suck*
Så jag struntade i honom och pratade med Theodor istället om att de fått in ett x-box nu och att jag hade bokat det åt honom och skulle hämta det imorgon. Han ville ju självklart ha det idag så det slutade med att han hämtade de pengarna han hade och vi åkte förbi Game på vägen till mamma för att hämta lill tjejen och köpte den där "krysslådan". Så nu är han super nöjd och "lyckligaste ungen i hela världen" som han själv beskriver det!
Han fick även 2 spel då det ena följde med för bara 50kr extra och det andra var så pass billigt!
Resten av...kvällen kan man väl säga, har bestått av att äta, göra lillan iordning och natta henne samt koppla in x-boxet åt Theodor och uppdatera bloggen.
Men det räcker tydligen inte!!
Nu har Emilias lilla tv gått sönder med! Eller ja...egentligen är det Juliette's, men hon och Theodor fick en 32" platt-tv av oss emot att David får låna hans och Emilia fick ta hennes. Men nu fungerar den inte och det är så jävla typiskt!
Varför kan det inte bara gå bra ibland??
Måste det vara skit med det mesta under en hel dag?
Jag menar, detta kunde väl ha hänt en annan dag när man inte redan är irriterad av att ex:et glömmer berätta om samtal och den nuvarande glömmer att hämta en! *suck*
Jag blir så ledsen och besviken! Men det är väl bara att bita ihop och svälja och stå ut så gått man kan....i alla fall tills man kommer på ett bra sätt att lösa det på! =P
.
Nu sover lilltjejen och maken spelar tv-spel och det gör även barnen nere på sitt rum. Själv sitter jag här och väntar på att klockan ska bli 21 så jag kan koppla bort dagens skit och kolla på mina underbara tv-program. Idag är det ju faktiskt tisdag och dags för nya avsnitt av D.H och C.T!!! MISSA inte!!! =D
.
Nä ni...nu skiter jag i det här och ska ta och tömma tvättmaskinen för att sen bara ta en cigg och drömma mig bort en stund!
Jag hoppas er dag varit bättre än min och jag hoppas er kväll blir lika underbar som min!

CIAO!!!


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ia

Kramar till dig!!!!! <3



Hade det vart jag hade jag haft tokspel och gapat ordentligt, sagt ifrån helt å hållet.

Sånt kan behövas ibland, så att inte alla tar en förgiven.



Kramar!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback