Miss!


Varken orkade eller hann skriva något i bloggen igår då förmiddagen gick åt till att leta kurser för utbildning, ringa en hel del samtal samt möte med en rektor här på skolan inför möjligheten att få praktik.
Sen var det dags att hämta barn och så kom frugan på besök och sen bara försvann dagen med veckohandling, träning för David samt nattning av barn...och så var kvällen här! =)
.
Tyvärr gick inte handlingen något bra alls. Delvis bråkade Emilia nästan hela tiden och Theodor surade...och sen i kassan så ville inte köpet medges på mitt kort vilket var fruktansvärt frustrerande och pinsamt!!
Frustrerande eftersom jag visste att det fanns tillräckligt med pengar för att täcka detta och nästan en gång till och pinsamt för att det finns inget värre än att stå i en kassa och så fungerar inte betalningen! Man kan ju bara gissa vad folk i kön tänkte i den stunden! :(
Men det löste sig men man satt fundersam hela vägen hem och funderade på varför det inte ville fungera....så lika bra att kolla banken hemma...och det gjorde jag. SKIT förbannad blev jag eftersom istället för att köpet blev avbrutet ordentligt så fungerade det någon av de 3 gångerna som betalgrejen sa att det inte medges....så vad hände...jo det drog dubbelt!!! Så hur kul är det då? Nu sitter man här och det saknas över 2300kr på kontot och har man otur får man vänta ett par veckor innan pengarna kommer tillbaka!
Jag är så himla arg, ledsen, frustrerad och rent ut sagt SKIT FÖRBANNAD!!!
Känns inget kul alls och speciellt inte då min son fyller imorgon och ikväll går det en del pengar på hans kalas och sen ska vi ut nästa helg! *snyft*
Visst...vi har andra pengar undan sparat så det är ingen panik. Vi får mer pengar på måndag och onsdag men ändå. Jag hatar att det kan bli så här och om köpet INTE medges...hur i HELVETE kan de då dra pengarna från mitt konto??? *sjukt*
Jaja....nu har de öppnat på telefonhjälpen på banken så ska ta och ringa dit och kolla läget och se vad man kan göra...pengarna ska tillbaka! Ju snabbare desto bättre!
.
Igår kväll tog jag det lugnt och såg på Vampire Diaries och skulle sen se på Criminal Minds...men somnade och missade slutet som vanligt....*frustrerande.*
Men men...antar att det blir så när man varit uppe från 3 eller 5 varje morgon hela veckan. Och inget längre fick jag sova imorse heller då alla tre yngsta vaknade vid 5 och två av dem tjafsade och den lilla vägrade vara tyst och försöka sova. Men men....det är bara att stå ut...så här ser det ju ut ibland i en småbarns familj så man vänjer sig tids nog. Men tyvärr kommer vi alla vara lätt trötta ikväll. Hoppas det går bra ändå med tanke på Theodors kalas!
.
Nä...nu ska jag ringa banken för att sen ringa Ica och klaga...men kommer tillbaka och skriver mer senare!
Ha en bra dag i kylan!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback