Nu är jag TRÖTT!


Jag är så trött så det bränner i ögonen på mig och jag lovar att jag lätt skulle kunna lägga mig och somna på en gång.
Men får inte lägga mig riktigt ännu. Juliette är fortfarande vaken och vill måla en stund så min sömn får vänta en stund till! :)
.
Idag var vi rätt slöa på morgonen så jag, maken och Emilia fick inte i oss frukost förräns närmare 10 tiden. :S Och självklart så spiller lill tjejen massa obo'y pulver på bordet när hon ska hälla i glaset!
Men inte går det att torka bort det med trasa...det är ju alldeles för gott för det så i vår familj slickar vi upp det från bordet enligt Emilia!!!
Lite små snuskigt men men...man är bara barn en gång och ibland SKA det kladdas!! :D
Gott med Obo'y pulver tycker Emilia....
...och det syns på "tungan" som hänger ner över hakan! ;)
.
Resten av förmiddagen var också rätt lugn. Spenderade den mesta tiden med Emilia och vi målade och gjorde massa "Bamse". (Ni som läst mitt tidigare inlägg idag vet vad det betyder) :D
Resten av tiden gick åt till lite städande och sitta lite vid datorn samt fixa med lunch, disk och sopor!
Idag gjorde jag pasta med ost/skink och bacon sås! *jätte gott*
Efter maten var det mest tid över för en snabb chatt stund med gulliga Hanna på facebook för att sen göra mig iordning och åka till Davids skola för ett möte!
Mötet gick bra och det kändes bra...nu hoppas jag bara att vi får för-tonåringen att inse allt med! :) Men det kommer bara man har tålamod och låter han ta "babysteg"!!
.
Direkt när jag kom hem så var det bara att säga hej till familjen, ta på mig andra skor och en extra tröja samt klä Emilia för lite utelek. Jag hade nämligen gjort upp med AnnaKarin att vi skulle träffas för lite "vuxen-prat" ute med de små när jag kom hem.
Så Emilia och jag var ute i ca en timme med dem, men sen var hon väldigt trött och lite småfrusen och sur så vi gick in. Vilket ändå var planerat eftersom vi inte kom ut förräns kl var typ 17. :S
(Detta beror då på att det tog mig 3 timmar för ett möte...så eftermiddagen bara försvann! :S)
.
Här kommer några sköna bilder från idag!
Emilia ville jag skulle fota när hon åker...men jag var snabbare än hon...
Men HÄR går det undan! :D
Och så lilla söta Cassandra i gungan! *sötnos*
Gött att ligga ner i en gunga när mamma ger fart! :D *soft*
Nu vill Emilia ge lite fart...Cassandra är ju liten och klarar inte det själv...*gullungar*
(Hmm...liten verkade nästan bli lite pömsig av att ligga där...)
Stor kikare och litet barn: "Mamma! Jag ser ju bara din mobil när du står där!!"
(Hmm...jag ville ju bara ta en bild! :S ) *hihihi*
Rutschkana är ALLTID kul...oavsett väder och ålder! :D
Det var en kall men rolig timme! :)
.
Sen när vi kom in värmde vi upp oss lite och fixade fram lite nacho chips med dipp samt lite ostbollar och pärondryck!
För det hade vi och flickorna valt inför kvällens myskväll som bestod av sällskapsspel! :D
Emilia valde spel först som är så liten...så vi började med 3 partier med "Fånga Ballongerna" (Emilia vann 2 gånger och jag en), för att sen spela ett parti "Fia med knuff". Men Emilia var nog lite för trött för hon orkade inte spela klart utan ville gå och göra sig iordning för natten och lägga sig och se film istället! Så självklart fick hon göra det! (Det är ju inte så ofta de BER om att få gå och lägga sig! :P  )
Under tiden tog jag och Juliette fram "Labyrinth". Det är ett spel som hon gillar väldigt mycket och har velat spela ett par dagar nu!
Kul var det! Andreas vann, Juliette kom tvåa och jag sist! *hihihi*
.
Ja ni..så har vår dag sett ut...och nu är jag trött och har inget mer att skriva!
Så jag ska sluta nu och måla klart med Juliette för att sen sova!
ha en underbar fredagskväll alla ni därute!

CIAO!!!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback