Besviken man blir...


Usch vilken dag det här har varit!
.
Dagen börjar med det vanliga, tjafs med barn, frukost, morgonbestyr, disk, tvätt samt bordstorkning för att sen få barnen klara och skicka de stora till skolan och sen följa den lilla till dagis.
.
På dagis tog jag mig tiden att prata med personalen om det skulle kunna gå och göra några ändringar på Emilia trots att jag är arbetslös. Andreas jobbar ju skift och var 4:e vecka jobbar han natt och behöver sova på dagen. Detta fungerar inte riktigt när Emilia är hemma och jag känner att jag inte kan vara ute och ränna med henne 2 dagar den veckan och inte ge henne det HON behöver. Eller försöka få henne att var tyst hemma hela dagarna då hon knappt kommer kunna prata eller leka.
Enda svaret jag fick var att ur barnperspektiv så är inte det bra för henne att gå på dagis så oregelbundet, och att jag var tvungen att kolla med rektorn.
Så jag gick hem och ringde henne och fick samma svar där!
.
Jag blev fruktansvärt ledsen, arg och besviken. För enligt detta så är det alltså bättre för Emilia att vara ute och ränna någonstans och aldrig veta vart vi ska, vad vi ska göra eller hur vi ska lösa lunchen än att gå måndag, onsdag, torsdag 5timmar/dag i 2 veckor och sen gå varje dag 9-14 när han jobbat natt och sista veckan vara ledig och få chansen att umgås mer med sin pappa som hon knappt ser pga skift arbete!!??
.
Och det som gör mig arg i detta är att vi inte nyttjar fler timmar i månaden....vilket betyder att vi fortfarande använder samma antal som vi är berättigade och betalar för, och hon äter inga fler måltider än annars vilket innebär att det inte blir någon mer kostnad för kommunen!
Själv får jag inte detta riktigt att gå ihop, men de är ju utbildade och anser sig veta vad som är bäst för ALLA barn....men men....bara att bita ihop och så får jag försöka göra det bästa av det hela. Inte för att jag vet hur ännu!
Jaja....sen när jag väl var hemma och hade ringt klart alla samtal (passade även på att ringa till min mamma och gråta av mig lite) så har jag suttit och funderat på HUR ska jag lösa detta så det blir bäst för både Emilia och Andreas?
Man blir mest besviken eftersom man kämpar så hårt för att få hela familjelivet att gå ihop med skift arbetande make, varannan helg son och varannan vecka son samt få tid över till att försöka hinna umgås!
Kan ju säga att jag inte har kommit fram till någon bra lösning riktigt ännu....har inte ens ett förslag till mig själv så vi får se hur detta slutar.
.
Resten av dagen har jag tvättat, putsat en del av fönstren, rengjort handfatet samt kollat på nåt Arkiv X avsnitt. Sen hämtade jag lillan på dagis och gick förbi tvättstugan för att boka om tvättiden.
.
Eftermiddagen har jag spenderat med att rolla ute dynor från dessa förbannade katter som springer löst (fastän vi fått papper om att de bara får vara ute under uppsikt, typ i koppel/sele) och så har jag även sopat hela altanen, plockat ihop ute möblerna och ställt ut resten i förrådet!
För nu är hösten här och det blir nog inga fler eftermiddagar ute på altanen.
Skulle behöva ta in det från balkongen med men känner nu att min rygg värker något fruktansvärt och magen kurrar så att jag mår illa. Glömde visst att äta idag igen! *suck*
.
Jaha...nu då? Jo Emilia badar med sin pappa och jag sitter här. De två stora är på kyrkan på en aktivitet och kommer inte än på ett tag. Så vad ska jag göra nu då? Måste gå ut och låsa min cykel samt Emilias. Sen vet jag inte.
.
Kvällen vet jag inte heller vad jag ska göra. Sitter mest och längtar till nästa vecka när underbara Desperate Housewifes börjar igen så man har något kul att se fram emot!
Nä...nu ska jag ta och hitta något vettigt att göra! Jag hoppas ni haft en bra dag och att ni får en bra kväll!

CIAO!!!



 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback