Helg!


Nu är fredagen här och snart kan man med andra ord vila och inte behöva ställa klockan på morgonen. *Så skönt*

Min stackars Juliette vaknade sent igår kväll och grät...hon har jätte ont i ena örat. Så jag misstänker att det kan vara öroninflammation. Stackars prinsessan min! :(
Imorse hade hon fortfarande ont men ville verkligen gå till skolan och eftersom hon varken hade feber eller att det smittar så gav jag henne alvedon och lät henne gå med uppmaningen att hon ska komma hem om det blir alldeles för jobbigt för henne. Än så länge har vi inte hört något så jag antar att det går rätt bra. Men usch vad jag lider med henne!!!
Annars har morgonen varit ungefär som vanligt! Upp med barn, frukost, kläder, tändborstning, packa ryggsäckar och skicka barn till skolan. Enda skillnaden idag från de andra dagarna är att barnen klarade en hel morgon UTAN tjafs och bråk! :D
Sen när barnen gått till skolan så gjorde vi andra oss iordning för at åka och handla och nu har vi precis kommit hem och ställt in alla varor samt att jag har börjat med lunchen. Idag kommer det serveras bakad potatis med räkröra! *sååååå himla gott*

Sen efter maten så blir det det vanliga med disk och avtorkning samt att jag antagligen borde fixa med lite tvätt mm....men har ingen större lust. Men det kommer säkert göras ändå! :)
Nä...nu måste jag sätta in potatisen i ugnen så lunchen blir klar någon gång. Tack gode gud att man kan "förbereda" potatisen lite i micron så det INTE tar en timme i ugnen.
Men jag uppdaterar säkert lite mer sen innan vårt fika besök kommer!




Ciao!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback