Nu är det äntligen kväll!

Hade som sagt inte så mycket att skriva förut och egentligen så har jag nog inte så mycket mer att skriva nu, men gör ett försök i alla fall. :)

Idag har jag försökt att vila, men har samtidigt hunnit med en hel del nytta som tvätt, ta hand om den rena tvätten, diskat, hämtat och lämnat lillan på dagis, kollat runt på nätet efter bra sätt att minska i vikt utan att bli irriterad, trött och extremt hungrig. Inte hittat något ännu kan jag ju tillägga. Sen har jag även varit ute med Emilia en stund och nu ska jag snart skura. Efter det blir det en skön dusch och sen ta kvällen. För trots lite mer sömn i natt så känner jag mig fortfarande väldigt trött och börjar nu få en jätte jobbig huvudvärk. :(
Det kanske beror på att min älskling väckte mig i natt. Jag somnade så stört skönt på soffan vid 21.30 igår och vd 23.30 väckte han mig för att fråga om kycklinglåren vi gjorde i fredags luktar illa och är dåliga eller om han kan ha dem till matlåda. As trött och snorig som jag var så kände jag inget men sa att antagligen kan du INTE äta dem så jag föreslår att du kastar dem. Att han var tvungen att väcka mig för en sån sak förstår jag inte...men tror det är någon barn/karl grej. :P
Så det var bara för honom att ställa sig och fixa en matlåda innan han gick till sängs och själv somnade jag om lika fort jag la huvudet på kudden igen! Vaknade sen vid 6.15 och var ändå lite nöjd över lite mer än 6 timmars sammanhängande sömn! :D
Just jag! Här ska ni få höra en kul grej som jag kom på. Min son Theodor kom hem från sin pappa i söndags och funderade över vart hans stora skateboard var. Och tyävrr visste jag inte det. Så i tre dagar har han letat efter den men utan ett positivt resultat. Sen idag så öppnade han vår stora leksakslåda i trädgården för att ta fram en fotboll så han kunde gå och spela med gubben min, och vad tror ni att han ser då?? Jo men självklart var det skateboarden!!! Så då sa jag detta: "Inte illa, mina barn städar undan sina grejor så himla sällan att de inte ens kommer ihåg att de gjort det!!! " Jag och grannen Malin tyckte det var as kul och skrattade så gott åt hur glömska barnen är när de faktiskt gör det de ska....
....och detta var roligt ända fram tills jag berättar för maken och han kläcker att det var han som antagligen slängde ner den i lådan när han skulle klippa gräsmattan sist. :( Och lika fort var det roliga borta.
Men det var så himla kul så länge det varade!! :D
Nä ni alla goa vänner....nu ska jag ta och skura så jag kan ta kvällen med en skön dusch och mys i soffan samtidigt som jag hoppas och håller tummen för en hel natts sömn!!!
Ciao!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback