Regnig lördag :(


Ledsen att jag inte hann uppdatera igår men dagen var verkligen fullspäckad hela dagen.
Det började med det vanliga som morgonbestyr och sen få David och Emilia klara. Sen drog vi till stan för att inhandla vinterjackor och vantar. Det kommer bilder lite längre ner sen. =) Både barnen och jag är jätte nöjda med inköpen, så det är ju bra. =)
Sen åt vi en lätt lunch på stan och mellan kl 12-12.30 åkte vi hem för att ställa in kassarna i hallen och vända för att gå tillbaka till busshållplatsen. Så tog vi bussen till Välsviken för att handla det som saknades inför kvällen!
Hem och packa upp allting, ta emot barnen och hjälpa dem med läxor.
Blev en snabb fika med Claes, Tine och Malin. Claes hade med sig kläder till barnen från sitt jobb igen och Theodor fick en sån himla snygg jacka med mc stuk på! Skit läcker och passade honom perfekt!!! Han är jätte glad och jag med! =) Ska försöka slänga in en bild på den med åt er! :D
Sen när de gått var det dags att börja med maten. Så jag och David fixade maten, dukade mm...sen bänkade vi oss alla i vardagsrummet med all mat, dricka samt godis och ostbågar, för att ha film maraton med de gamla hederliga karate kid filmerna. Det var både mysigt och jätte kul att se dem igen. De är så himla roliga och så är det kult i mina ögon!!
Så vid 19 tiden fick Emilia lägga sig, för tyvärr klarade hon inte av att hålla sig lugn och vid 22.30 la sig Andreas och filmerna var slut vid 23 tiden och då fick de andra också gå och lägga sig. Själv somnade jag inte förrän efter kl 02 inatt och 5.30 imorse väckte Emilia mig. *suck*
Men lite roligt var det imorse med....de andra barnen glömde stänga av sina väckarklockor så vid 6.30-7 imorse så blev de väckta. HAHAHAHAHA.....men men....de får ju skylla sig själva så de får ta att de kommer vara väldigt trötta idag! :P
Jaja...det var gårdagen. Och idag är vädret grått, regnigt och trist och har inte diretk några planer för dagen förutom att åka och veckohandla och sen skulle jag verkligen behöva storstäda....men VILL INTE! Så vi får se hur det blir. Helst vill jag bara gå och sova och sen ta en lugn dag med kanske lite spel och pyssel med barnen.
Ikväll kommer förhoppningsvis Marinette med grejorna jag beställde från jotex med henne....så nu vill jag bara ha den nya hyllan och få klart gardinerna för att sen kunna inhandla lite på Ikea och göra iordning på Emilias rum...men det hinns med. Förhoppningsvis innan jul :P
Nä...nu ska jag ge mig och sätta mig och ladda upp bilderna åt er.....så ni får se våra fina inköp. Ha en super bra dag trots regnet så får vi se om jag hinner skriva mer sen eller om det får vänta tills imorgon!


Emilias höstvantar!         Juliettes höstvantar!



Juliettes jacka, tröja och skidvantar!
Davids jacka och skidvantar!
Emilias pc-spel!
Theodors skidvantar...
...och så SJÄLVKLART den snygga "mc-jackan"!!
Ja det var allt jag hade för idag....eller för stunden i alla fall. Ha det gött!
Ciao!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback