Garderobsrensning!


God morgon!
Hoppas ni har sovit gott och att ni vaknade utvilade och pigga!?
Jag är väldigt trött! Delvis för att jag sover för lite och delvis för att jag gör för "mycket"! =P
Men det är sånt man får ta ibland. Men ska nog försöka vila lite sen! *skönt*
Morgonen var rätt lugn. Vaknade redan vid 5.20 av både älsklingen och värk, så fick gå upp och ta lite vatten och en värktablett och invänta att den skulle börja verka. Under tiden låg älsklingen och jag i soffan och myste samtidigt som vi slökollade på en film, vi sov nog en del mellan varven med! *hehe*
Sen kom lillan upp, vi kollade på klipp av lilla prinsessan på youtube, då hon älskar det programmet. Sen blev det att få på sig lite kläder och starta dagen!
Så frukost och undanplockning i köket sen var man rätt redo för dagen!
Och idag beslutade jag mig för att ta "tjuren vid hornen" och rensa Emilias garderob och FY HELVETE vad mycket kläder hon har växt ur! =(
Det blev två jätte stora kassar med sånt vi kan ge bort, en stor kasse med sånt som är trasigt eller fläckigt samt en stor kasse med sådana kläder som fortfarande är förstora!
Så mycket har jag rensat men trots detta har hon tillräckligt med kläder för att klara sig ett bra tag! *gött*
Så nu funderar jag lite över om jag inte överdrivit mina inköp av kläder till barnen. Men samtidigt är det barn, de kladdar, leker, blir smutsiga och sliter ut kläder rätt fint, så "några" extra ombyten skadar inte! =P
Men nu är det gjort och jag är nöjd!
Nu blir det bara att försöka få tag på grannen som ska få alla kläder och sen har jag en matta över till ett flickrum som jag ska kolla om en väninna vill ha!
.
Så det var min förmiddag!
Och tänkte att jag kan passa på att uppdatera här lite medans älsklingen är med svärmor och kollar på lägenheter och barnen leker snällt.
Sen blir det att åka och inhandla lördagsgodis och det som saknas till dagens middag, samt det som jag glömde köpa i torsdags. *alltid glömmer man något*
Och när det är gjort ska vi krypa upp i soffan och äta lätt lunch, godis och kolla på Bambi! *myys*
Nä...nu har jag inget mer att skriva så önskar er en bra dag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback