Ledigheten...


...är över för många, men för vår del stannar vi alla hemma och bara umgås veckan ut. Detta går enbart för att vi hade sån tur så barnens påsklov inföll på älsklingens lediga vecka! =D
Vet att jag varit lite dålig på att uppdatera bloggen, men jag är ute mest hela dagarna och tänker att jag borde uppdatera men sen blir det ändå inte av. Men det kan nog vara så när solen skiner och det finns så mycket annat att hitta på under dagarna, och sen på kvällarna stuper jag i säng! =(
Men men....
I förrgår skulle jag skriva på kvällen om dagen som varit men istället fick jag ligga på sängen med ett magkatarranfall och det slutade med att jag kräktes ner både sovrum och badrum. *usch*
Och värken satt i så länge att min underbara älskling och svärmor fick torka, bädda rent mm. *lider med dem*
Så istället får jag ta det lite kort nu. Dagen var väldigt lugnt. Älsklingen var hemma med de tre stora barnen och jag och svärmor tog med Emilia till I2 Marten en stund! Det var lite kul och mysigt att gå där trots att det är väldigt litet. Men vi köpte lite små plock och barnen var glada över det de fick! Så då är jag nöjd! =)
Sen blev det matlagning och resten av dagen satt man på altanen och bara va! *underbart*
Igår var det också en väldigt lugn dag!
Under förmiddagen åkte älskling iväg med Angeilka och Henrik för att hämta hem vår frys och lite bord och stolar mm. Känns underbart att ha den hemma då vårt frysskåp är proppat!
Under tiden de var iväg passade jag Angelikas två gullungar med. Och alla barnen var ute och lekte och då fick de lite jordgubbar med glass till förmiddagens mellanmål. Så de satte sig ute och åt och var så tysta. Ja ALLA barnen var helt tysta! *chockerad*
Sen fixade jag med lunch....och fy helvete vad gott det var! Vi åt bulgur och kycklingsallad! Och jag kan lova att vi kommer garanterat göra detta fler gånger!
Annars satt vi mest ute och pratade om allt och ingenting!
Så dagarna går rätt lugnt till här hemma. Idag kommer det nog inte ske så mycket mer heller. Vi ska väl ta ner lite grejor i frysboxen så man faktiskt hittar någonting här uppe och sen måste jag laga mat.
Måste försöka komma på något att göra med barnen nu under lovet med, men det går inte så jätte bra då ena barnet har utegångsförbud och man kan inte lämna honom hemma själv. Men vi kommer nog på något så småningom och i värsta fall får det bli halvroliga saker och så får vi ta igen det till sommaren istället!
Nä...nu ska jag ta en morgoncigg och sen invänta Elin. Då hon inte lyssnar på sin mamma så får hon vara hos mig under dagarna när Malin jobbar! Hon är tydligen inget glad över det men hon överlever det med! =P
Ha en bra dag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback