Strålande sol!


Vaknade till att solens underbara strålar värmde mina fötter i sängen och det var en helt underbar känsla! Sen blev humöret lite mer på topp av att jag visste att vi alla idag skulle kunna komma ut lite och bara vara! *underbart*
Så frukost fixades samt göra mig själv och barnen klara, och så fort mamma ringde och berättade att hon var klar och på väg hem från stan så slängde vi oss i bilen och åkte till henne för att byta barn!
Direkt efter detta drog vi till stan för att tillbringa några timmar i vårt underbara väder med massor av människor runt omkring oss! *ljuvligt*
Så vi började med att hämta älsklingens förlovningsring, som varit inlämnad för riktning samt putsning, sen gick vi till Stadium och inhandlade nya skor till honom, så han har något skönt på fötterna när vi ska ut på aktiviteter nu under sommaren! =)
Efter Stadium blev det en tur in på skopunkten för att små kolla efter skor till mig, brukar dock aldrig hitta några jag fastnar för, men idag hade jag nog tur och hittade TVÅ PAR!!!!! =D
Och jag älskar dem! De är både sköna och snygga! Det kan ju inte bli mycket bättre! =)
Efter skoinköpen blev det att gå till McDonalds för lättlunch med barnen då Emilia tjatade så om att hon var hungrig, vilket inte är så himla ovanligt då hon är det för det mesta. =S
Och där blev vi sittandes en bra stund och åt och njöt av alla männsikor runt omkring!
Efter lunchen tog vi en promenad tillbaka till gågatan och kollade in på 3-butiken lite snabbt för att kolla in den nya mobilen som kommit, den ska tydligen vara bra men ALLDELES för stor för min smak! *trist*
Kollade även in den nya spelmobilen, men tyvärr är den också för stor, så jag tror jag avstår. Men har en känsla av att det vore något för min älskade make som verkligen älskar allt som har med tv -och datorspel att göra! =P
Men väl på väg därifrån råkar Juliette sakta in farten så älsklingen råkar trampa henne på hälen, och tyvärr var den trampen så konstig att hennes sula lossnade från hennes skor (som hon endast använt en gång) så det var antingen att inhandla ett par nya, men kom på att det finns en skomakare i duvan huset, så älsklingen fick bära in henne och så fick vi lämna in skorna för lagning. De var jätte sjyssta och skulle fixa det snabbt så bara 15 min.
Medans jag och Juliette väntade på dem så kollade vi lite i en ny butik bredvid, de hade lite coola saker, men inte tillräckligt coola för att vara värt pengarna, så vi kom snabbt ut därifrån och gick in på kicks istället och då passade jag på att köpa ny hårspray och mascara! *sweet*
Och sen var det bara att vänta på att henne skor skulle bli klara. Och medans vi väntade tog jag ett kort på hennes nakna fötter då det måste sett väldigt kul ut!
Han var väldigt sjysst hos skomakaren. Inte nog med att han fixade det snabbt så fick vi det billigare samt att barnen fick en varsin nyckelring!
Så istället för 85kr betalade jag bara 70kr och nyckelringarna kostade ca 15kr/st! *nice*

Äntligen kunde vi gå vidare och då styrde vi våra ben till apoteket inne i 15-huset där de hade ansiktsmålning för alla barn mellan kl 11-15, men tyvärr var det ca 8 barn före oss i kön, och eftersom älsklingen redan satt i bilen och väntade med två av barnen, då parkeringen gick ut, så struntade vi detta och mötte upp de andra istället!
Och som tack för att Juliette struntade i det drog vi till Barnens Hus en sväng så hon fick köpa för sitt presentkort. Och sen fick Juliette och Theodor välja en billig sak då de låter Emilia följa med till badhuset imorgon, det som var deras belöning och det var meningen de skulle badat själva! *snälla*
Efter allt detta åkte vi hem och i bilen satt Emilia och spelade på makens mobil, och precis som pappa så åker tungan ut när hon koncentrerar sig! *hahaha*
Och nu sitter jag här och funderar på om jag ska fortsätta slappa på altanen...........
........eller om jag ska ta tjuren vid hornen och börja skala potatis för att förbereda dagens middag??
Svårt val, men skönt att vara klar men ännu skönare att njuta av solen ute på altanen! =)
Kollade lite på nätet förut och älsklingen har hittat en kamera till mig! Och jösses vad jag VILL HA DEN!!! Vill ju kunna ta så mycket bättre bilder till alla er underbara läsare! Och bättre kvalite på filmklippen vore inte fy skam det heller! =P
Så mina kära läsare! Vad har ni gjort en dag som denna? Några roliga planer för resten av dagen eller kvällen?
Jag ska nog avsluta nu och se vad man kan hitta på. Jag kanske kan övertala älsklingen att ta en sväng till med bilen sen för att köpa mjukglass eller liknande? Det vore såååå himla gott just nu!
Ha det gött!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback