Vilken dag!


Blev inte alls som jag hade planerat igår, och så blir det nog när minnet sviker. =S
Men vid sådana tillfällen får man försöka göra det bästa av situationen och ta det så gott det går. Det började ju med en väldigt sen frukost då jag skulle göra min hälsoprofil och då fick man inte äta två timmar innan. Sen var det bara att göra mig iordning för att åka, samt att Anglika kom förbi för att växla några ord. *trevligt*
Sen blev det till universitetet för att ta ut pengar, hämta upp mamma i välsviken för att köra hem henne och matvarorna, lämna av mamma och sen släppte älsklingen av mig och Elle vid idrottens hus.
In och hitta friskvården för att sen sitta och vänta en liten stund.
1,5 timme senare var jag klar och då tog vi en promenad in till stan för att ta en fika, gick förbi skindeep så passade på att inhandla två nya kulor till min piercing i läppen. *kul*
Sen gick vi till eddie's för att inhandla cigg innan vi bänkade oss på wayne's med en god kopp vanilj latte och en liten cheesecake (för min del)! *super gott kaffe*
Och jösses vad tiden drog iväg, direkt efter fikan var det bara att gå till tågstationen där Nicke skulle hämta oss, inget apoteket eller shopping alls, sen släppte Nicke mig vid dagis innan de drog vidare! =)
Tack Elle för ditt sällskap och för den goda fikastunden! Hoppas vi kan göra om detta snart igen!
Sen blev det att vänta på svärmor några minuter för att sen hämta lllskrutt på dagis. Hem för att kolla posten och laga mat.....trodde jag!
Blev att jag erbjöd Angelika att hennes barn kunde leka hos mig medans hon städade så istället för matlagning blev det en stund ute i sandlådan! *var roligt det med*
Sen gick vi och lämnade M och T för att gå hem och plocka undan lite samt ta med väska och låsa för det blev en snabb cykeltur till Theodor och Juliettes skola för lite teater och möte angående klasskassa och resa!
Detta var det jag hade glömt bort, så blev lite stressigt och lite fel. Kom inte hem igen förrän kl 20 och då blev det att koka korv (till oss som lunch och barnen som kvällsmat) för att äta och sen få alla barnen klara för sängen.
Blev klar precis innan Grey's började så blev att kolla på det och sen gick vi och la oss och jag somnade så snabbt att jag inte ens kommer ihåg det! *trötter*
Så herregud vilken dag det blev! Sen blev det värre utav att man hämtade Emilia så sent på dagis, så när vi gick hem från dagis kändes det som om klockan bara var två, och man har all tid i världen....men nope...det hade vi inte! *hahaha*
Så idag tänker jag ta det lite lugnt! Se till att Theodor och Juliette kommer iväg till skolan och sen blir det frukost för oss andra innan svärmor ska skriva kontrakt på sin nya lägenhet och själv får jag besök idag under förmiddagen! *trevligt*
Sen blir det att laga mat, idag blir det något med köttfärs, vad vet jag inte ännu. Så vi får se senare vad man kan hitta på och vad man är sugen på. =)
Utöver detta blir det rätt lugnt. Slappa lite och umgås med vänner. För i eftermiddag blir det en lekträff med Angelika och barnen. Innan dess ska jag nog bara ta itu med leklådan ute på baksidan, bör kolla igenom om allt är användbart eller om något behöver kastas!
Vad ska alla ni läsare göra idag då? Har ni några roliga planer eller blir det bara lugnt?
Nu ska jag avsluta och se till att barnen blir klara för skolan. Sen blir det frukost! *gott*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback