Helgen slut.


Och jag kan lova er alla att det varit en helt underbar helg. Massor av roliga saker, fotografering, trevligt sällskap, god mat, god alkohol, barnfritt och ett fantstiskt bröllop som jag höjer till skyarna! *underbart*
Fredagen var rätt lugn då vi lämnade flickorna, var till lokalen och hjälpte till med dukning mm inför bröllopsmiddagen och festen! Det var riktigt kul! =)
Efter lokalen så blev det äntligen mat....vi köpte thaimat. *mumma*
Sen åkte David och efter det tog vi det lugnt och såg en film....vilket jag inser nu att jag redan skrivit om! *oops*
Sen i lördags vaknade jag skit tidigt....lite trist då vi var banrlediga...men men....sova får vi väl göra när vi dör! *fniss*
Så det blev en lugn morgon med sminkning, duschning samt kläder innan underbara Malin Hall kom för att fixa min frisyr! Jag var sååå f***ing nöjd! Tack underbara du!
Sen kom ett par grannar över för en kaffe i väntan på att taxin skulle komma som vi skulle åka med till domkyrkan för att vänta på att bröllopet skulle börja!
Innan det började stod jag (tillsammans med Ketty) innanför dörrarna och delade ut vigselprogram samt rispåsar! Pirrigt i början men det kändes bättre och bättre och vi klarade jobbet galant! *hehe*
Sen var det en underbar och lite små rolig vigselakt (varför vara allvarlig hela tiden?)....som avslutades med fotografering utanför innan brudparet åkte iväg i ner cabbad bil och resten av oss tog den chartrade bussen till lokalen.
Där blev det välkomstdrink och mingel innan brudparet kom och det blev ännu mer fotografering innan det var dags för förrätt, varmrätt, tårta med kaffe och sen PARTY!!!! *so fun*
*Under Haralds skor står det med vitt: "Rädda Mig"!! *
*ASG*
.
Sov dock längre på söndagen då jag inte vaknade förrän vid 11.37. *gött som fan*
Och då skulle vi invänta att pizzerian skulle öppna så vi kunde beställa mat. Jag valde då en dubbelinbakad pizza med skinka och köttfärs med bearnaisesås....ingen höjdare alls! =(
Men åt så jag var mätt och slängde en hel del! *trist*
Sen hämtade vi flickorna, handlade söndagsmys, pratade i telefon och sen såg vi Sammys äventyr och mös med tjejerna.
En stund efter det kom Theodor äntligen hem. Hade då inte sett honom på ca 1,5 vecka och jag kan lova er att jag hade saknat honom. Och bäst av allt var att han hade saknat oss med och var riktigt glad över att vara hemma och väääääldigt kramsjuk! *sååå gött*
Sen blev det kvällen för tjejerna och sen såg älsklingen och jag en action film med Theodor innan vi tog natten! *sov gott*

Och idag har det gått lugnt till. Har satt upp alla tavlor, väggdekorer och vår efterlängtade dörrskylt! *äntligen*

För att sen laga mat, bakpotatis med kycklingröra, och sen blev det lugn tid vid datorn i väntan på att få Elle på kaffebesök! *mumma*
Och sen har jag tvättat, tagit itu med disken samt fört över alla 300 bilder från bröllopet till datorn samt lagt in alla dessa på ett minnsekort till brudparet!
Så det som kvarstår nu är att få ordning på alla bilderna för att sen beställa en fotobok i present till brudparet. Men först behöver jag införskaffa bilder från svensexan så inte Harald känner sig utanför! ;P
Och nu är kvällen här. Juliette sover hos Claes så ska snart göra Emilia klar för natten och lägga henne innan jag själv kan ta kvällen med lite slappande i soffan och bara njuta av lugnet! Det ska bli riktigt gött kan jag lova er!
Sen blir det att sova!
Jag hoppas ni haft en riktigt bra helg och att ni får en riktigt bra vecka! Jag ska försöka uppdatera så fort jag hinner!
Ha det gött!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback