NU helg! *pust*


Veckan gick snabbare vissa dagar och väldigt långsamt andra dagar. Men jag antar att det kan vara så mellan varven. =S
I onsdags så blev jag "kidnappad" av en kompis för att åka till polisen och fixa ett pass åt mig. Det kändes konstigt och upplyftande på en och samma gång.
Så nu....29 år 10 månader och 28 dagar gammal så har jag mitt allra första pass! *wiee*
Sen under eftermiddagen kom söta Angelika på besök med sina två barn och svärmor kom på en kaffe samtidigt. Det var mysigt och kul. Barnen mulade kaffebröd som aldrig förr och alla var glada och nöjda! =D
Angelika fick då en liten present av mig, då hon fyllde år i tisdags. Inget märkvärdigt men något för att visa att man kommer ihåg henne och bryr sig! *fun fun*
Sen igår så var det väldigt lugnt här hemma då Emilia sov hos mamma, Juliette sov hos bästisarna och Theodor lekte med en kompis och kom hem strax före kl 21.
Det var underbart med tystnaden men samtidigt blev jag väldigt rastlös och uttråkad! =S
Det är sjukt att jag har så svårt att ta tillvara på ensamheten när jag är hemma, men förhoppningsvis lär jag mig med tiden! *troligt? NOT*
Men men...jag slumrade en liten stund på soffan och sen i ren vrånghet så kollade jag några avsnitt av VBÅ. Det var kul men samtidigt inget nytt! *hehe*
Sen idag har det gått av bara farten. Vaknade 6.30 och kunde inte somna om trots många försök och dåligt med sömn under natten...
Så valde att gå upp, ta en cigg och sen började jag städa samtidigt som jag såg en blå fin himmel med en underbar sol. Dock försvann den rätt fort! =(
Sen strax efter 11.30 hade jag städat klart hela lägenheten och vore det inte för att älsklingen tog dammningen och dammsugningen så hade det tagit ett par timmar till! *tack älskling*
Och precis när vi var klara kom svärmor och vi satt och pratade ca en timme innan mamma och Emilia kom, då var det dags att åka för att storhandla!
Och jösses vad det märktes direkt, på kostnaden, att barnen börjar skolan igen. Vi handlade för typ hälften av vad vi gjort över sommaren! *gött mos*
Sen var det hem för att packa in alla varor och sen vänta på mamma och samtidigt få flickorna att städa rummet under tiden....
Juliette skötte sig jätte fint idag, tyvärr är Emilia mycket surare och argare och hon åkte på "time out" ett x-antal gånger och det slutade med att hon gav mig en redig smäll i ryggen så jag var tvungen att gå ut på altanen för att inte bli as förbannad!
Jag kan ta mycket men INTE att mina barn slår mig!!!
Efter ett tag gick jag in och fortsatte försöka men det slutade med att Emilia inte fick leka mer med kompisar, ingen mer dator och hon får ingen stjärna.
Den här veckan har hon inte fått många stjärnor så inte direkt något godis för henne imorgon! *oj, oj, oj*
Jaja....sen kvällen har gått åt till att få i Emilia kvällsmat och få henne att borsta tänderna och byta om! *denna eviga kamp*
Och nu ligger hon och skriker i sin säng för att hon inte får se klart på filmen. *suck*
Jag lovar att jag sliter mitt hår snart över den här trotsiga, envisa 4-åringen. Och om inte så kanske det snart passar att färga det grått....så slipper jag vänta på att det bara kommer! =P
Jaja....ska se om jag kan lugna ner henne...INNAN mina öron trillar av! *fniss*
Jag hoppas i alla fall att era dagar varit bra och jag önskar er alla en underbar helg!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback