Trött...


...och jag har nu huvudvärk. =(
Inget kul alls, men antar att lite sömn kan bota det hela! *hoppas jag*
Dagen har varit väldigt lugn och bra, vilket är skönt då det var ett bra tag sen man njöt av en hel dag på det här viset! =)
I morse blev jag väckt vid 7.30 av att flickorna små tjafsade i soffan....kändes gött att jag fick sova så pass länge med tanke på hur kvällen igår slutade! ;P
Men jag blir aldrig bakfull eller liknande och mådde lika bra som vanligt i morse när jag vaknade. Men egentligen tror jag att jag kan tacka den goda pizzan och bearnaisesåsen jag åt innan jag la mig! *mumma*
Jaja....fixade i alla fall frukost till flickorna och för första gången på länge avnjöts den med fridfullhet och utan bråk! *jippie*
Sen tog jag itu med disken och såg till att barnen klädde sig innan de gick ut för att leka med kompisar. Och medans de lekte fixade jag lite hemma och kokade kaffe då Malin kom på besök vid 10-tiden.
Det var trevligt, speciellt då vi inte träffas lika ofta som vi brukar! *fniss*
Sen kom mamma och svärmor och vi tog med oss flickorna i bilen till I2 då det var höstmarknad där den här helgen. Men fy helskotta vad litet och dåligt det var den här gången!!! ='(
Jag var riktigt besviken, men dolde det nog rätt bra för flickorna och gjorde det bästa av situationen. =P
Så vi gick ett varv och kollade och sen köpte jag ett häfte med 6 biljetter så de kunde åka lite karuseller.
Emilia valde att åka några flygplan medans jag och Juliette åkte virvelvinden! JÖSSES vad det snurrade och först då kände jag av drinkarna som slank ner under går kvällen! *hahaha*
Så lite tur var det att hon inte frågade om vi kunde åka en gång till....undrar hur jag hade mått då??? *asg*
Efter den åkte flickorna tekopparna tillsammans! Det tyckte de var kul!
Och sen köpte vi sockervadd, dricka/slusch och varma snacks, som för övrigt var hårda och smaklösa, innan de hoppade i hoppborgen. =)
Bilderna ser dock lite konstiga ut på grund av färgen på hoppborgen....lite partyfärg så där!! =)
Medans de hoppade gick mamma och jag för att kolla vad en helikoptertur kostade. Blev dock ingen då det kostade alldeles för mycket pengar. *snyft*
Hela 350kr/vuxen och 300kr/barn! *usch*
Så jag hoppas de har den turen fler år så man kan spara undan och kanske får chansen att ta med barnen upp. En sådan tur gjorde syrran och jag när vi var mindre och det var något jag verkligen gillade och uppskattade mycket! Så självklart skulle jag vilja göra det med mina barn någon gång med! *hoppas*
Sen åkte vi hem, och vägen hem kändes vääääääldigt lång då jag var extremt kissnödig (onödig information) men jag kan lova att jag hade världens fart in från parkeringen när vi kom hem! *hehe*
Väl hemma blev det att bjussa mamma på kaffe innan hon skulle ner till stan för att ta emot syrrans ena hund, Puma, och direkt när hon åkte så ställde jag mig vid spisen för att fixa mat.
Idag blev det kyckling, ris och currysås och det var svingott då det säkert var mer än ett år sen vi åt det sist! =P

Svärmor bjöd vi på mat idag och alla gillade den och var väldigt mätta och belåtna när bordet lämnades! *bra det*
Sen pratade jag och svärmor en bra stund, drack lite kaffe och sen gick hon precis efter att pojkarna kom hem från sin pappa! *gött att ha dem hemma igen*
Och resten av kvällen har vi pratat om allt och ingenting och nu äntligen sover flickorna och pojkarna la sig för en liten stund sen! *sweet dreams kids*
Och imorgon är det åter till vardagen då skolan börjar. Barnen ser fram emot det och tycker det ska bli gött. Och det tycker jag är riktigt kul. Sen om jag tycker det är lika roligt när klockan ringer imorgon är en helt annan femma! *fniss*
Nä ni....nu har jag skrivit bra mycket mer än jag hade tänkt från början, om vår dag. Så tror jag ska avsluta. Ta en cigg och sen bädda ner mig i sängen då huvudet värker och jag fryser samt att ryggen känns väldigt stel! Måste ju hinna samla lite nya krafter inför morgondagen! *hehe*
Men jag önskar er alla en underbar natt och jag hoppas ni får sova riktigt gott!
Och så ska vi se om jag kanske kan uppdatera er lite mer imorgon....känns ju liiiite som om jag börjar komma tillbaka med bloggandet! *hehe*
Men men...det kan ju bero på att sommaren är över och barnen återgår till skola och dagis vilket innebär att Nina har mer tid över! =P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback