Fredagskväll!


Sitter här medan barnen städar och leker med kompisar, eller ja, Theodor städar och de andra leker. Ingen nyhet med andra ord! =/
Musiken strålar från datorn och mitt kök luktar konstigt då jag har en fransyska stek i ugnen för ett försök att göra tjälknöl till middagen imorgon.
Jag har bara gjort det en gång innan och det är snart 12 år sen, så resultatet ska bli intressant!
Egentligen inget jag orkar med då det kommer ta mig halva dagen imorgon att göra potatisgratängen, men det ska bli så in i helvetes gott så jag struntar i om jag är trött ett helt år efter!!! =P
Annars har dagen varit rätt lugn idag då jag sov under förmiddagen samtidigt som min älskling låg och sov då han joobbar sent idag. Sen försökte jag vakna till och få rätsida på mitt huvud för att hämta lillan på dagis!
Efter det plockade jag lite hemma och sen kom mamma, Claes och så Catherine med sin dotter Hanna för massor av prat och skratt! Hoppas vi kan träffas snart igen! Kanske jag och Emilia kan komma till dig nästa gång!?
Sen efter att alla åkt har jag inte gjort någonting. Theodor vill ha fredagsmys, men ingen av oss kommer på vad vi ska göra eller äta...hmm...inte lätt när man inte kommer på någonting! Men vem vet, det kanske kommer...med lite tur och lite fantasi så! =)
Själv så bryr jag mig inte så mycket idag då jag gärna kryper upp i soffan med något gott att äta på och några filmer....fast somnar nog rätt fort, men det är alltid värt ett försök. Älsklingen kommer ju inte hem förrän efter kl 3 inatt så kvällen kommer bli lång och ensam.
Fast har en del att göra, t. ex få köttet klart och betala räkningarna, så sysselsatt kommer jag vara en stund i alla fall! =P
Fast det är allt bra tråkigt att betala räkningar, det finns ju så mycket annat som är roligare. Men det är ett måste så bara att göra det och sen göra det bästa av hela situationen! =)
Imorgon kommer jag i alla fall att försöka ta det lite lungt då älsklingen är ledig, vi kommer nog båda vara trötta och behöva vila.
Sen på eftermiddagen får älsklingen åka till tådstationen och hämta svärmor då hon kommer på en snabbvisit för att kolla på en lägenhet på måndag. Då ska vi följa med som smakråd. det ska bli intressant. =)
Känns som om jag mest svamlar i bloggen idag, får inte riktigt in det där "flytet" som jag brukar. Antingen beror det på att jag inte har speciellt mycket att skriva om eller så beror det på att jag är väldigt trött nu och mest skriver i väntan på att Sandra ska komma en sväng! Ska bli kul att träffa henne igen, då det var ett tag sen sist!
Nä mina vänner! Jag ska nog ta och avsluta här och kolla med grannen om de har en kött termometer jag kan få låna då min inte verkar fungera som den ska! =( Sen måste jag kolla köttet....
Men jag hoppas ni får en underbar fredagskväll så får vi se om jag hoppar in och skriver mer senare eller om det får vänta tills imorgon!
*Kramar om er*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback