inget...


Nu ska jag snart lägga lill tjejen. Dagen har varit väldigt lång då jag sov fruktansvärt dåligt inatt och inte hunnit vila under dagen med tanke på bussturen till Välsviken för att handla och sen fixa något att äta och försöka plugga lite med.
Känns som om jag är redo att ge upp! =(
Jag kämpar och sliter varje dag med barn, hemmet och studier mm för att vi ska få det bättre, men det enda min familj gör är att gnälla på mig: "har du gjort det?" "Är det tvättat?" "Har du ringt dit?" "Varför inte?" o.s.v...
Det är fruktansvärt tråkigt att lyssna på och det går mig på nerverna. Jag försöker verkligen! Jag försöker hinna allting varje dag och jag försöker se till att allting finns hemma och att alla har det de behöver...men vissa dagar hinner jag inte och vissa dagar bara "skiter" det sig!
Så just nu har jag nog kommit in i en period där jag känner för att bara strunta i allting! Ge upp! Låta det bli som det blir och bara "skita" i framtiden för hela familjen och jobba hårdare för att barnen ska komma någonstans i framtiden istället! Det kanske är bättre!?
Har alla mammor det så här? Otacksamhet och respektlöshet? Eller är det bara jag och mina barn som är på det här viset?
Usch vad jag hatar att ha sådana här dagar!!! Jag pallar inte ens att hålla min familj glad men jag pallar heller inte med att bli så nere!? Hur i helvete går det ihop??
Jaja....nu är det som det är och jag får helt enkelt bita ihop, skrika inombords och försöka sova och hitta en lösning....kanske en som fungerar! Jag hoppas i alla fall det!
.
Älsklingen verkar må lite bättre, men vi får se om det fortsätter uppåt eller blir sämre...jag hoppas han blir bättre så han slipper må så dåligt! Tycker faktiskt synd om honom!
Jag vill också slänga iväg ett jätte stort TACK till underbara Angelika som inte skyr oss som pesten pga magsjuka! Det var helt underbart att komma hemifrån ett par timmar på lite prat och kaffe! TACK vännen! Och jag vill även be dig om ursäkt då jag verkade lite osocial och disträ idag, det var inte riktigt min mening och jag hoppas du inte tog illa upp! Jag uppskattar att vi fick komma idag trots makens magsjuka och jag hoppas vi kan träffas snart igen! *KRAMAR OM*
Innan vi gick till Angelika så var jag ute med barnen en liten stund. De tyckte det var riktigt kul och skönt då de var inne hela gårdagen!
Juliette gjorde även en jätte fin pärlplatta där som hon ville jag skulle ta kort på! =)
Jag måste försöka komma ut med dem oftare och mer regelbundet då de mår bra utav det! Speciellt resten av den här veckan med Emilia som kommer vara hemma och bli sååå uttråkad och rastlös! Inget att göra och ingen att leka med, så hela dagarna kommer jag nog bli tvungen att sysselsätta henne så hon inte bråkar för mycket. =P
Nu ska jag torka mina irriterande tårar som bara kommer oavsett om jag vill eller inte....och göra lillan klar för natten!
Sen ska jag ta mig en ordentlig funderare på om det är värt att ha det på det här viset!!!
.
Jag hoppas ni haft en bra dag och att ni håller er friska och slipper alla vintersjukdomar som härjar....så skriver jag säkert mer senare!
.
*Hej då!*

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mamma

Älskade dotter,

Jag älskar dig verkligen över allt annat det vet du. Jag får skuldkänslor att jag inte kan eller vill ställa upp för er just nu, men det finns en till som behöver mig.

Jag tycker även att du kan släppa lite av allt du gör och försöka få de andra i familjen att ställa upp. Du gör på tok för mycket för dem, du behöver inte springa och plocka efter dem det kan de göra. Visst det blir gnäll och bråk men de vänjer sig snart.

Bli nu inte arg på mig för detta, hade jag inte behövt åka till Monica och hämta Puma hade jag ställt upp det vet du.

Kram och hoppas att allt blir bra snart.

Postat av: Angelika

Jag vet precis hur du känner det.. jag hatar att känna mig som den som behövs mest i familjen för att allt ska gå ihop.. för att tvätten ska bli gjord, maten lagad, handlat, städning av lägenheten och allt annat... leka hit o dit, så säg ifrån... säg till barnen att dom får börja hjälpa till mer hemma... fast det kanske dom redan gör... hehe... får dom veckopeng för att städa rummet, öka lite sysslor mera då.. kanske går att öka lite på pengen oxå då... (kanske) be dom sortera tvätten så det bara är för dig att lägga in... be dom hjälpa dig hänga tvätten, min tea älskar att göra det, blir kanske inte alltid så snyggt men det får man kanske leva med... be dom hjälpa till med maten... duka fram skära grejer och till och med röra lite i grytorna, dom är ju så stora nu, typ. be någon av dom damsuga... allt möjligt går att hjälpa till med... fast om det bara är dumheter och du redan har detta, skulle jag bara säga fixa det själv jag har inte 8 händer.... ta dig tid att bry dig om dig själv... säg till dom att fixa frukost (på sängen) en lördag... och tack för idag... du va lite disträ men jag vet oxå varför, lite typ iallafall hehe ;) Men det va trevligt ändå och barnen hade det kul och det vet jag hjälper en vän bättre än att vännen har det bra o kul... förstår att dina tankar var hos din man.... du får jätte gärna lämna dom här om det krisar ibland.. precis som du skulle göra för mig jag vet.. :) krya på er allihopa nu... så håller jag tummarna att inga fler blir sjuka av er. massa kramizar

Postat av: Nina

Ingen fara vet du väl! Du behöver inte ha skuldkänslor för att du inte vill/inte kan ställa upp. Självklart ska du hålla dig frisk så du kan åka och hjälpa syrran....det är ju inte så att jag behöver hjälp heller...hade bara en dålig dag....det går över! =)

Älskar dig också!

PoK

Postat av: Nina

Tack vännen! Dina ord värmde och det känns väldigt skönt att veta att man inte är ensam om att känna så här! Gillar även alla dina tips och råd, men tyvärr har vi redan detta. De förhandlade fram högre månadspeng mot att de skulle sköta sina rum helt själva, hallen nere samt toaletten nere och sen hjälpa till vid behov med annat här uppe som att tömma diskmaskinen, duka, torka av bord eller liknande. De viker och lägger in sin egna tvätt men jag tvättar och sorterar. Men tyvärr hjälper inte högre månadspeng till något, de blir bara sura när de inte får full månadspeng för att de inte skött det de ska göra (jag gör avdrag om de missköter sig).

Så vi försöker hitta en balans som fungerar men verkar som om det bara fungerar om jag gör allting själv. Hmm....skit pissit tycker jag!

Ja jag vet att du finns där om det krisar...måste bara bli bättre på att be om hjälp =/ Och självklart finns vi här! Bara att säga till om du behöver barnpassning, jag ställer gärna upp oavsett när! Jag kan ju för det mesta. Kanske inte alltid att sitta hos dig, men vi har plats för många barn här med! =)

"Finns det hjärterum, finns det stjärterum!"

Ha nu en bra dag på jobbet så hörs vi säkert av sen!

Kramar i massor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback