Just ja!


Idag har de börjat röja träd på vår baksida för att minska risken för skador och sånt om det skulle komma starka vindar. Det är verkligen super bra tycker jag. Och den här gången fick vi i alla fall en lapp angående detta i brevlådan! En klar förbättring från i höstas när de blåste ner löv och mossa från taken utan förvarning så hela mina blomlådor och min dyra och fina stengång blev helt förstörd då de inte förvarnade så jag hade ingen chans att täcka över dem! *arg som fan över det*
Men den här gången fick vi i alla fall en förvarning och det är positivt då vi får mer av solens strålar till sommaren! *underbart*
Men FY FAN vad baksidan ser ut! Och VARFÖR ska alltid alla maskiner och tunga fordon stå på våran gård???
Sen var de faktiskt snälla och tog bort vår torkvinda, men slängde den i snön uppe vid altanen....istället för att fälla ihop den eller knacka på och be oss göra det! *surt*
Och sen har vi faktiskt ett rör till torkvindan som sticker upp ur marken, men detta har de nog lämnat då snön döljer det nu, misstänker jag, men frågan är då om deras stora och tunga maskiner har tryckt ner den för långt i marken eller om den blivit vikt så jag får jaga på nytt till våren när jag vill använda min torkvinda igen?
Det tog mig bara ett par veckor i somras att få den att stå ordentligt och INTE sjunka ner i marken hela tiden....nu har jag en känsla av att det bara är att börja om från början igen! *irriterad*
Och nu har de tagit bort ALLT staket mellan oss och grannarna...och det staketet de hade sönder och tog bort i november 2009 har de FORTFARANDE INTE lagat eller satt upp så jag har en känsla av att vi till sommaren kan ta bort alla blommor och våra grejor på gräsmattan då det kommer bli en allmän jävla gångväg där. Så då kommer tvätten bli nersmutsad, blommorna nertrampade och gräsmattan förstörd!
Detta gör mig både arg, ledsen och besviken! Vi lägger ner en hel del arbete på vår gård och vi vill verkligen ha det snyggt, men det är svårt när bobolaget och deras anställda ska förstöra hela tiden utan någon tanke eller utan chans eller möjlighet till att återställa det!
Och så tycker de att vi som hyresgäster ska skriva kontrakt på att hålla efter våra uteplatser och se till att det är fint och trevligt. Hur jävla lätt är det när de förstör och allting ser halvkasst ut? Hur kul är det för oss att lägga ner någon tusenlapp plus varje år när det ändå ser halvtaskigt och förstört ut eftersom de inte behagar att laga staket och gräsmattor???
Känns som om man lika gärna kan strunta i det då!
Visst...vi har inte skrivit på något kontrakt, men det kommer vi heller inte göra förrän de lagat allting de förstört sen vi flyttade in!
Inte ens när man påpekar det för dem så händer det någonting. Trots att det finns massor av små barn på gården som faktiskt kan göra sig illa på vassa, avbrytna brädor som ligger till höger och vänster...men men...det är väl inte deras problem!??
Visst att det är upp till oss föräldrar att ha lite koll på vad våra barn gör och var de är. Men de ska väl åtminstonde kunna leka på gården som hör till lägenheten som vi BETALAR för varje månad, UTAN att riskera att skada sig??
Jaja....nu skiter jag i detta. Har stört mig lite på det hela dagen, men nu har jag fått utlopp för alla irriterande känslor som sväller inom mig. Och nu ska jag ta kvällen och försöka bli av med mitt illamående med hjälp av lite doftljus innan jag ska sova!
Håll en tumme för att jag lyckas!
Och snälla ni! Har ni några tips och råd på hur man kan få en bostadsförening, inom hyresrätt, att faktiskt åtgärda fel mm så skriv gärna en kommentar eller två!
Vi vill ju verkligen att våra gäster med deras småbarn ska kunna leka obehindrat när de hälsar på oss och jag vill verkligen att vår lilla dotter, och de andra barnen, ska kunna vara ute och leka utan risken att skada sig på någonting! Så snälla! Alla tips och råd är välkomna!
Fördelen nu är att nysnön täcker alla gran grenar och barr mm, men det tråkiga blir till våren när VI får ta reda på allting och åka iväg till tippen med skiten för det kommer ju INTE bolaget att fixa! *suckar*
Här får ni några bilder på hur fin vår baksida ser ut! =P




*Där de parkerat åbäket har jag en stenring med året runt blommor....jätte snyft....de är säkert förstörda nu*
.
*Natti natti och sov så jätte gott med er!*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback